Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 I Hatchback 5d

alex, 11 lat temu
Silnik 1.2 DOHC 78KM 57kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Hyundai i20 I Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : W tej klasie, a chodziło o auto głównie do miasta (lecz bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa) nie znalazłem niczego lepszego w zbliżonej cenie i po 3 latach zdania nie zmieniam. Projekt karoserii uważam za b. udany - tak w środku, jak na zewnątrz.
5,0
Całokształt
Dalej uważam, że to był doskonały wybór do miasta. Nie ma żadnego powodu, aby myśleć o zmianie auta. Ważnym kryterium mojego wyboru były dobre wyniki testów zderzeniowych oraz elementy bezpieczeństwa (6 poduszek, ESP). Nie spodziewałem się cudów, ale auto zaskoczyło mnie "na plus". Kryterium tzw. "prestiżu" jest dla mnie nieistotne - to w końcu przedmiot użytkowy i jako taki zdaje dobrze egzamin. Nic się nie psuje, pali nie za dużo, dobra widoczność, nic specjalnie nie irytuje,łatwa wymiana żarówek. Po zainwestowaniu w dobre opony (wolałem nie eksperymentować z oryginalnymi koreańskimi) trakcja jak najbardziej w porządku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaskakująco przyzwoite osiągi jak na 78KM - pewnie częściowo to zasługa małej masy. W mieście i okolicach jak najbardziej OK, dalej niż kilkadziesiąt kilometrów nie sprawdzałem. Minimalnie odczuwalne (na kierownicy) wibracje na biegu jałowym.
5,0
Skrzynia biegów
bez uwag
4,0
Układ jezdny
Po przyzwyczajeniu się do wyjątkowo "czułego" sterowania gazem jest OK.
Komfort
5,0
Widoczność
tak dobra widoczność to rzadkość w nowych samochodach, projektowanych pod kątem designu i testów zderzeniowych (małe szyby). Pomaga wyjęcie środkowego tylnego zagłówka - wtedy jest super.
5,0
Ergonomia
Jedna drobna uwaga: nieoczywisty wybór zaprogramowanych stacji radiowych; przy sterowaniu z kierownicy problemu nie ma. Poza tym wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK - byłoby z pewnością jeszcze lepiej przy automatycznej klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na miejskie auto - doskonale.
4,0
Wyciszenie
Chyba brakuje trochę wygłuszenia, ale dźwięk silnika, aczkolwiek słyszalny, nie jest irytujący.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dobrze jak na taki silnik i masę auta. Znaczny spadek spalania po przebiegu około 10000 km. Uwaga: podane wartości spalania dla dużego miasta, ale raczej na jego peryferiach (bez typowych korków w centrum).
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony w styczniu, produkcja z poprzedniego roku - stąd dobra cena. Bogate wyposażenie (chociaż klimatyzacja tylko manualna), nic się nie psuje - stąd b. dobra ocena. Pewnie można przyczepić się do twardych plastików, ale na nich się zazwyczaj nie siedzi; ważne, że nie trzeszczą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
41000 km i żadnych usterek, awarii ani problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej - żadnych problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 78KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i20 I Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
6,5
l/100km
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i20 I Hatchback 5d