i20 jest moim autem służbowym i choć nie jestem ph, to przez ponad rok prawie 50tys km nabiłem, więc mogę się pokusić o ocenę. Generalnie jest dobrze i mimo początkowej niechęci do hyundaia po roku się do niego przekonałem. Gdyby tylko nie ten środek...Marny srebrny plastik wygląda tandetnie, choć spasowanie to I liga. Plastiki na boczkach, na schowku łatwo się rysują, no i najgorsze są te całe plastikowe obicia drzwi. Widać trochę oszczędności np w bagażniku i w materiałach obiciowych. Niezrozumiały jest brak elektrycznej regulacji lusterek. To \"coś\" czym się je ustawia jest gorsze niż 126p! Silnik trochę paliwożerny jak na małą pojemność, ale osiągi są ok. No i najważniejsze: żadnych usterek, nawet najmniejszych. Mamy w firmie kilkanaście i20 oraz i30 i nie było z nimi problemów, co w przypadku Fabii nie było takie oczywiste. Uwaga tylko na sprzegło, bo nie są one najtrwalsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
silniczek daje radę, choć żeby fajnie przyspieszył trzeba go kręcić dosyć wysoko. Elastycznośc zadowalająca, z 2 biegu przyspiesza z małych predkości bez oporów, bardzo cichy na jałowym biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, naprawdę pierwsza klasa. Chyba nawet lepsza, niż w Skodzie Fabii.
4,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi, choć przy wyższych prędkościach dosyć mocno \"myszkuje\", ale to w końcu nie auto sportowe. Czasami dobija na \"leżących policjantach\"
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka, spore przeszklenie, trochę kiepsko po skosie do przodu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, choć pomysł rozkładania tylnych siedzisk \"na tasiemkę\" zdecydowanie nieudany (zapiekają się)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest klima i wentyluje nawet nieżle, choć przy dużych temperaturach klima słabnie (w Fabii dużo lepsza)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównujące z poprzednim autem (Fabią) trochę gorzej, przede wszystkim z tyłu, no i mniejszy bagażnik. Dla 2 osób i dziecka wystarczy.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik mimo małej pojemności i przeciętnych osiągów pali sporo, bo średnio trochę ponad 7L/100 km w ruchu mieszanym i przy włączonej klimie. Yaris 1.0 był zdecydowaie oszczędniejszy przy podobnych osiągach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jedno z największych aut tej klasy na rynku, a jednocześnie jedno z najtańszych. No i wyskoka jakość i niezawodność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
50 tys i ... nic. no 2 żarówki były wymienione.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 78KM 57kW
[l/100km]