Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 I Hatchback 5d

Kudłaty, 12 lat temu
Silnik 1.2 DOHC 78KM 57kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i20 I Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,62
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zupełnie nic. NIC.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Obcierające lakier klamki drzwi.
Inne : Zastraszająco miękki i podatny na zarysowania lakier.
Zawieszenie : Głośna praca. Czasami ma się wrażenie, że coś się urwało, odpadło.
3,0
Całokształt
Są poważne wpadki tak jak ta z klamkami, które obcierają lakier, jak i we wcześniejszej fazie produkcji rdzewiejące klapy bagażnika. Ale podobno już się z problemem klap uporali. Przynajmniej tak deklarują. Mimo małego przebiegu (niecałe 8 tys. kilometrów), już wszystko wewnątrz trzeszczy, stuka, piszczy. Nie budzi to zaufania do marki, a wręcz przeciwnie. Zniechęca. No i ten fatalny lakier. Całokształt oceniam jako bardzo przeciętny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika jak i jego elastyczność oceniam dobrze. Silnik pokazuje swoje możliwości w zakresie wyższych obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bez zarzutów. Biegi wchodzą gładko. Na początku eksploatacji czasami pojawiał się problem z włożeniem wstecznego (konieczność ponownego wciśnięcia sprzęgła), ale wraz z ilością przejechanych kilometrów problem zanika.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde, co dla niektórych osób może być zaletą tego samochodu. Twardość zawieszenia sprawia, że samochód prowadzi się w sposób przyjemny i przewidywalny. Ogólnie dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze. Również do tyłu. Lusterka nie wyglądają na duże, ale sporo w nich widać.
4,0
Ergonomia
Dobrze. A może nawet bardzo dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wyrabia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryt auta przestrzeń jest dobrze wykorzystana. Mimo to należy pamiętać, że nie jest to samochód rodzinny.
3,0
Wyciszenie
Oceniam jako przeciętne. Zawieszenie przenosi wszystko z kół do kabiny samochodu. Ogólnie głośno. Powyżej 120 km/h dochodzi do tego jeszcze wycie silnika. Nie wspomnę o trzeszczących i stukających we wnętrzu plastikach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa niewiele odbiega od zadeklarowanych danych przez producenta. Średnio można przyjąć przy cyklu mieszanym około 6,3 litra na 100 kilometrów. Koszty przeglądów około 700,00 zł. Ceny części też nie są jakieś tragiczne. Ogólnie w normie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość / cena? Oceniam przeciętnie. Producent mógł się bardziej postarać i skuteczniej ukryć oszczędności jakie poczyniono przy produkcji i20. Generalnie szkoda, bo mógł to być bardzo ciekawy miejski samochód.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było jeszcze drobnych usterek. Ale za to są poważne usterki.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oceniam źle. Nie chodzi tu o mechanikę pojazdu, bo działa ona bez zarzutu, ale o wadę konstrukcyjną klamek drzwi. Podczas otwierania, po odciągnięci klamki jej lewa końcówka ociera lakier do podkładu i dalej. Finałem jest korozja.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 78KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i20 I

Liczba wpisów: 14

Hyundai i20 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i20 I Hatchback 5d