Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 I Hatchback 5d Facelifting

Mariusssz, 7 lat temu
Silnik 1.2 DOHC 85KM 63kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 122 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i20 I Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Hyundai i 20 Lift 2013r 1.2 benz, 86KM, LPG. Po przejechaniu 120 tyś km po Warszawie. Spalanie LPG: Trasa 6-8L (100-110km/h) Miasto: 8-10L Plusy: 1. Oszczędny, niezawodny i bezobsługowy silnik. Rozrząd na łańcuchu (nie piszą nic o wymianie więc trzeba kontrolować stan zużycia, na teraz ok). Hydraulika zaworów (niezbędna do LPG). 2. Fabryczna instalacja gazowa, bezproblemowa i bardzo dobrej jakości. Przy przebiegu 120 tyś nie ma oznak nieprawidłowej pracy. Oprócz filterków nic nie ruszam, żadnych głupich przeglądów u gazownika (kto lubi wydawać kasę co 15 tyś to polecam) 3. Trwałe i optymalne zawieszenie (nie jest za twarde). Dodatkowo auto zadziwiająco dobrze się trzyma na zakrętach, nie jest podsterowne. Bardzo zwinne po mieście. Po przebiegu 120 tyś km w Warszawie nic nie stuka, nie puka. 4. Całkiem dobrze chodzi skrzynia biegów. Czasami może delikatnie haczą niektóre biegi, ale ogólnie jest na plus. 5. Jak na auto miejskie dużo miejsca z przodu i z tyłu. Auto ma podobną ilość miejsca do i30 tyle że jest węższe. Podobno ma najwięcej miejsca w tym segmencie aut (taki jamnik). 6. Kabina jest dosyć wysoka i dobrze przeszklona – dobra widoczność (w przeciwieństwie do następcy), nawet wysocy nie będą narzekać. 7. Słusznych rozmiarów lusterka wsteczne, super dla bezpieczeństwa, widać dokładnie co się dzieje za autem. 8. Bardzo ustawny bagażnik. Po zdemontowaniu półki wchodzą dwie największe walizy samolotowe na stojąco! 9. To małe, niepozorne autko okazało się małym camperem, stając się tymczasowym domem podczas podróży po Europie (dla 2 osób i kompletu rzeczy). 10. Auto pancerne. Najpierw solidnie przywalił we mnie taksówkarz. Wymieniłem belkę absorbującą uderzenie, pas tylny trochę dostał więc potraktowałem go młotkiem gumowym, zderzak pospawałem i gra. W zimę z kolei ja waliłem, na lodzie nie wyhamowałem i przywaliłem w Hondę Accord (zaraz za mną były jeszcze dwa wypadki). Auto po solidnym dzwonie wyglądało zupełnie ok. Dostał pas przedni i belka absorbująca uderzenie i oczywiście chłodnice które są zaraz za belką. Cała reszta ocalała i po aucie nie było widać wypadku. Kupiłem używany pas przedni kompletny z chłodnicami i na zasadzie plug and play sam przełożyłem w garażu. Klocki lego. Zderzak pospawany i Auto gra;) Minusy: 1. Silnik wprawdzie oszczędny ale brak mu mocy;) Dodatkowo jeszcze jest dosyć dziwne ruszanie na jedynce. Czytałem już o tym u innych użytkowników. Po prostu trzeba się nauczyć tym autem ruszać bo inaczej szarpie i nie rusza płynnie. Nie wiem z czego to wynika. Czy brak mocy silnika czy sprzęgło jakoś dziwnie się zbiera. Ten typ tak ma;) 2. Słabe wyciszenie. 3. Sprzęgło wytrzymało mi 100 tyś km po mieście a z tego co czytam to kończą się nawet po 60 tyś. Ten typ tak ma;) 4. Korozja. Niedopuszczalnie żeby po dwóch latach wychodziły pierwsze kropki na tylnej klapie. Mam nadzieje, że nie będzie się to szybko rozwijać ale za to producent powinien zapłacić słono! Rzeczywistość jest zgoła odmienna. Serwis gwarancyjny podchodzi do tego z wyraźną olewką. 5. Siedzenia nie są złe, brakuje jednak regulacji lędźwiowej, więc jak się dużo jeździ to plecy bolą. Gdy się normalnie użytkuje to pewnie nawet się nie zauważy. 6. Auto nie lubi wysokich prędkości. Nie jest dobrze wyciszone więc powyżej 110km/h robi się głośno. 7. Brak pilota do centralnego zamka w średniej wersji wyposażenia (to już szczyt dziadowania!). Na szczęście można założyć za 50 zł we własnym zakresie. Podsumowując: Jeżeli szukałbym auta dla moich pracowników jako woła roboczego to na pewno tak. Auto jest bardzo trwałe i oszczędne, myślę że ciężko o lepsze. A tak prywatnie? Chyba nic mu nie brakuje. Pewnie znajdą się ładniejsze i lepiej wykończone. Ogólnie jestem na tak. To auto na pewno cię nie zawiedzie i pozwoli sporo zaoszczędzić. Po lifcie wygląda nawet ładnie;)
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i20 I

Liczba wpisów: 14

Hyundai i20 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i20 I Hatchback 5d Facelifting