Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 I Hatchback 5d Facelifting

SJ121, 9 lat temu
Silnik 1.2 DOHC 85KM 63kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i20 I Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Ogólnie oceniam to auto jako przeciętne. Jestem przedstawicielem, który dużo podróżuje po autostradach, a jak wiadomo samochody segmentu B nie są przeznaczone do takiej eksploatacji. Zarówno układ kierowniczy jak i silnik słabo radzą sobie przy prędkościach powyżej 120 km/h. Niemniej jednak jako auto do jazdy po mieście Hyundai I20 sprawdza się całkiem dobrze. Minusem w takiej eksploatacji na pewno będzie brak mocy przy niskich obrotach co powoduje problemy przy ruszaniu np. na wzniesieniu. Słaba jest też powłoka lakiernicza i bardzo łatwo o zarysowania czy odpryski, na których zaraz pojawia się rdzawy nalot. Nie świadczy do dobrze o zabezpieczeniu antykorozyjnym.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mała moc przy niskich obrotach. Przy prędkościach powyżej 120 km/h widać znaczny wzrost spalania. Silnik do spokojnej jazdy. Dziwna sytuacja jaka spotkała nie tylko mnie ale i innych użytkowników I20 to przegryzione kable WN. Jest to ponoć spowodowane zapachem jaki wydziela tworzywo z których zrobione są przewody.
2,0
Skrzynia biegów
Od nowości w moim egzemplarzu problemy sprawia włączenie 5 biegu. W serwisie twierdza, że wszystko jest ok. Wiem natomiast, że jest to raczej odosobniony przypadek, bo jeździłem innymi Hyundaiami I20 i biegi wchodziły bez problemu
3,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze spisuje się w mieście, ale podczas jazdy poza terenem zabudowanym jest już gorzej. W trakcie jazdy po łuku układ kierowniczy zachowuje się niepewnie. W szczególności na nierównej drodze czuć jak samochód sam zmienia tor jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Spore lusterka boczne oferują bardzo dobrą widoczność do tylu, a możliwość zajęcia wysokiej pozycji z kierownicą poprawia widoczność jeszcze bardziej.
5,0
Ergonomia
Brak zastrzeżeń, wszystko jest pod ręką, może z wyjątkiem przycisku do sterowania komputerem, ale bardzo rzadko z niego korzystam.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze. Może przy 30 stopniowych upałach, klimatyzacja ma problemy ze schłodzeniem kabiny, ale przypuszczam że czarna karoseria też robi swoje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180 cm wzrostu i bez problemu zajmuję pozycję za kierownicą. Trochę gorzej mają pasażerowie z tyłu, ale ostatecznie jest to jednak samochód segmentu B. Nie daję najwyższej oceny bo wg. mnie mogłoby być lepiej jak np. w fiacie Punto czy nowej wersji Kia Rio który jest bliźniaczym samochodem do I20 a jednak oferuje więcej miejsca dla pasażerów z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych w kabinie jest naprawdę głośno. Może w mocniejszych silnikach jest lepiej, ale w wersji 1.2 wygląda to kiepsko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest na dobrym poziomie, biorąc pod uwagę, że mój styl jazdy jest daleki od ekonomicznego. Jeśli chodzi o pozostałe koszty to wiadomo, że serwis ASO do najtańszych nie należy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę trudno spodziewać się cudów, aczkolwiek nauczony doświadczeniem uważam, że warto dołożyć i kupić coś z większym silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po jakiś 8 miesiącach od zakupu fotel pasażera zaczął skrzypieć i odeszła jedna z uszczelek przy drzwiach kierowcy. Na szczęście serwis naprawił to w ramach gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu roku przejechałem ok 40 000 km i poza dwoma przypadkami przegryzienia kabli za które trudno winić producenta z samochodem nic się nie dzieje.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i20 I Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,8
l/100km
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i20 I Hatchback 5d Facelifting