Silnik
: Silnik z automatem bardzo dobrze współpracuje.
5,0
Całokształt
Znakomity mały samochód. Porównując do poprzednika toyota yaris 2005 czuć postęp 10lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.2 prosty 4 cylindrowiec, żadnych wynalazków turbin i innych cudów. Taki powinien być. W połączeniu z automatem pracuje harmonijnie.
5,0
Skrzynia biegów
Zwykły 4 biegowy hydrauliczny automat, działa płynnie, miękko, prawie niezauważalnie zmienia biegi, dobrze zestopniowany. W stosunku do MMT yaris to bajka, nawet pracuje lepiej niż moje DSG w tiguanie. Bardzo szybka reakcja na kick down. To był bardzo dobry wybór.
5,0
Układ jezdny
Bardzo pewne prowadzenie, sprężyste zawieszenie, dobre połączenie komfortu i pewności prowadzenia. Świetnie wyciszone odgłosy jezdni i pracy zawieszenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na taki mały samochód doskonale.
4,0
Ergonomia
Niebieskie podświetlenie klawiszy, kto to wymyślił? Bardzo źle się na to patrzy w ciemności ze względu na fizjologię oka. Przycisk wyłączenia ESP lub regulacji wysokości świateł zasłonięty skutecznie kierownicą. Po włączeniu nawiewu automatycznie uruchamia się klimatyzacja i ciągle trzeba ją wyłączać - to najbardziej bzdurne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super, po 1..2km już jest silnik nagrzany na 90st, dla mnie bomba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, szkoda, że w wersji access brak regulacji wysokości fotela.
5,0
Wyciszenie
Rewela. Silnik słychać dopiero jak wejdzie na 4tyś obr, przy spokojnej jeździe jak w S klasie, podobnie zawieszenie, szumią sobie delikatnie opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwko od 5.6 do 7.3, średnio raczej 6.5l przy opcji 50/50 miasto/trasa. Dla silnika 1.2z automatem hydraulicznym to dobry wynik
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mało kilometrów przejechane
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mało kilometrów przejechane
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 MPI 87KM 64kW
[l/100km]