Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i10 I Hatchback

Mateusz., 5 lat temu
Silnik 1.1 SOHC 66KM 49kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Hyundai i10 I Hatchback 1.1 SOHC 66KM 49kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
3,57
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Trzeba mieć wyczucie. Staje w miejscu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wał korbowy to porażka.
4,0
Całokształt
Po pierwsze primo najważniejsze: to auto nadaje się JEDYNIE do jazdy miejskiej. Wjazd na jakąkolwiek autostradę jest nieporozumieniem. Auto moi rodzice kupili w salonie. Obecnie ma już ponad 8 lat i co nieco mogę o nim powiedzieć, ponieważ na początku jego posiadania było autem na którym się uczyłem jeździć. Auto idealne do miasta, ale tylko i wyłącznie. Małe zgrabne z ekonomicznym silnikiem. Moja mama, główna użytkowniczka tego wozidełka określa je jako "idealne dla kobiety". Ja się nie wypowiadam, bo posądzą mnie o szowinizm. Faktem jest, że podczas kupna dealer powiedział, że 80% klientów kupujących te auta to kobiety. Pozostałe 20% to głównie osoby +60 z wyjątkami oczywiście. Jako całokształt daję uczciwe 4 ponieważ jest to przyjemne auto do jazdy miejskiej ale totalnie nienadające się na dłuższy wyjazd poza miasto.
Wrażenia
3,0
Silnik
Tutaj przeciętnie. Główną zaletą silnika jest niewielkie spalanie. Przy "zwyczajnej jeździe" w mieście można zejść poniżej 6 litrów paliwa i 6,5 litrów gazu na 100km. Dla kochających męki wyjeżdżając poza miasto i jadąc 90/100km na godzinę spalanie paliwa spada do 4,5l/100 a gazu 5,5. Jest to dobry wynik okupiony naprawdę mękami. Dlaczego? Silnik ma 4 cylindry co jest jego ogromnym atutem ale 12 zaworów. Czyli 3 na cylinder. Efekt? Maksymalny moment obrotowy osiąga poniżej 3 tyś obrotów. Przy jeździe miejskiej przyspiesza lepiej niż nie jedno auto z ponad stu konnym silnikiem. Ale po przekroczeniu 3 tyś obrotów słychać tylko krzyk, wrzask i łomot silnika, a auto jakby stało w miejscu. Na autostradzie chcąc jechać 120 km/h to jakiś dramat. Poważna wada fabryczna wału korbowego. Rozpada się po 60-80 tyś.
5,0
Skrzynia biegów
Do jazdy miejskiej super. krótkie biegu, pozwalające jechać na 5 biegu już przy 50 km/h bez dławienia silnika. Mocno obniżają spalanie.
2,0
Układ jezdny
Chyba najsłabszy punkt tego auta. O ile awarii nie ma żadnej to stosunkowo wysokie zawieszenie do tego twarde, wysoki środek ciężkości auta, opony o profilu 145(!), sumując to aż się prosi o nutkę grozy na zakrętach. Ma się wrażenie jakby auto chciało się wywrócić przy większej prędkości. Moja mama i dziadkowie którzy często z mamą jeżdżą określają to inaczej: Wysoko się siedzi, wszystko widać, łatwość wysiadania (dla osoby +80 ma to ogromne znaczenie). Także tutaj mocno trzeba przeanalizować dla kogo takie auto miało by być. Jeśli dla emeryta w podeszłym wieku to gorąco polecam. taka osoba i tak, rzadko przekroczy 90km/h.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń. Nie rdzewieje, brak większych odprysków lakieru po 8 latach użytkowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze. Szerokie usterka. Dobra widoczność "do tyłu". Wysoka pozycja kierowcy poprawia widoczność na boki i przed siebie (dla mnie minus, ale jak już pisałem, dla osób które to użytkują jest ogromnym plusem). Minus za szeroki słupek przedni utrudniający widoczność na skrzyżowaniach i rondach.
4,0
Ergonomia
Klasyfikując auto jako miejskie to jest dobrze. Niewielkie gabaryty. Niewielki promień skrętu. Niskie spalanie. Nawet sporty bagażnik jak na ten segment. Wysoka pozycja kierowcy. Biegi i pedały wchodzą idealnie. Minus za mało wygodne fotele i kanapę. Plastik everywhere.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadana wersja nie ma klimatyzacji także wypowiadam się jedynie w kwestii ogrzewania. Tu jest bardzo dobrze. Silnik grzeje się w miarę szybko co sprawia, że z wentylatorów nawet w srogą zimę szybko poleci przyjemne ciepełko.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szału nie ma ale to auto miejskie. Z tyłu jest chyba więcej przestrzeni niż z przodu. Jako do przemieszczania po mieście z punktu A do punktu B jest wystarczająco. Wąska dziura pod kierownicą na nogi może być sporym dyskomfortem dla mężczyzna którzy lubią sobie "klapnąć" i wygodnie rozsiąść.
1,0
Wyciszenie
Określił bym go mianem brak. Silnik głośny, huk powietrza straszny. Powyżej 100km/h trzeba podnosić głos żeby porozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie. Tanie części. Ale ogromny minus za wał korbowy silnika.
3,0
Stosunek jakość/cena
Te auta są nadzwyczaj drogi jako używane. Nie wiem czy dałbym tyle pieniędzy za takie auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnostek to chyba nie ma nic. Bardzo rzadko auto trafiało do serwisu.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniany już wał korbowy. Regeneracja 1,5 tyś, a nowy prawie 3 tyś plus robocizna. Ogromny minus tego silnika. Gorąco polecam wersję z silnikiem 1.2.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 SOHC 66KM 49kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i10 I

Liczba wpisów: 18

Hyundai i10 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i10 I Hatchback