Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i10 I Hatchback

Marek, 14 lat temu
Silnik 1.1 SOHC 66KM 49kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 2 tys. km
Hyundai i10 I Hatchback 1.1 SOHC 66KM 49kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
4,15
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Firma skupiła się aby przy niewielkich wymiarach zewnętrznych wygospodarować jak najwięcej miejsca dla wszystkich: z przodu z tyłu i w bagażniku a nie tylko błyszczeć w 1 kategorii. Zachowała przy tym ładne kształty karoserii.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Od tygodnia coś skrzypi po lewej stronie od kierowcy: mocowanie pasa, kable elektryczne? Jest to dość irytujące na nierównej drodze.
4,0
Całokształt
Za te pieniądze to dobry wybór jak na klasę A+. Przy małej długości: ok 3,5 m co ułatwia parkowanie, duży bagażnik ponad 200 l. Dobre własności jezdne i ładne nowoczesne wnętrze z dobrze rozplanowanymi wskaźnikami i wystarczającą ilością miejsca dla wszystkich.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pierwsze 3 biegi przyspieszają w każdych warunkach. Mam do pracy ładny podjazd pod górkę (ok. 1 km)i przy prędkości ok. 70 km/h na 4 biegu mogę bez problemu wyprzedzić autobus, przy redukcji na 3 odbywa się to szybko. 5 bieg do wyprzedzania na prostej i przy różnicy prędkości.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie, lekko przy niewielkim skoku lewarka. Wyjątkiem jest bieg wsteczny, który często haczy.
5,0
Układ jezdny
Początkowo miałem wrażenie, że samochód na drodze, którą codziennie uczęszczam odbija się jak guma. Zmieniłem zdanie, gdy wracałem na trasie, gdzie były wyżłobione głębokie koleiny, w deszczu i w nocy. Przy prędkości 110 km/h nie było problemów z utrzymaniem kierunku jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo duże lusterka boczne- komentarz kolegów z pracy: "jak w ciężarówce". Przy zmianie pasa ruchu przydaje się bardzo. Gorzej jest do tyłu: przy cofaniu w lusterku wstecznym nie za dużo widać przez tylną szybę. Lusterko wsteczne szerokie- dużo przez nie widać, ale za nisko umocowane na przedniej szybie i ogranicza widoczność do przodu szczególnie na światłach- nie można do nich za blisko podjechać. Przedni słupek za szeroki- przy dużym skręcie w lewo można nie zauważyć samochodu jadącego z naprzeciwka. Pozycja kierowcy wysoko nad ziemią- dużo z tej wysokości widać i można ją jeszcze podwyższyć.
5,0
Ergonomia
Rozplanowanie wskaźników czytelne. Wszystko co najbardziej potrzebne jest pod ręką: światła, 3 prędkości wycieraczek przednich i wycieraczka tylna w 1 dźwigni. Podświetlenie i sygnalizacja wskaźników na desce rozdzielczej- niezapiętych pasów, drzwi, opuszczania szyb- na drzwiach bocznych. Podświetlenie bagażnika przydaje się w nocy. Jedynie co mi przeszkadza to dźwignia do otwierania klapki wlewu paliwa- przy wysiadaniu zaczepiam o nią lewą nogą i suwak do regulacji wysokości świateł- trzeba go szukać na chybił trafił-tyle, że na co dzień jeżdżę głównie w dzień.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy włączonej klimatyzacji samochód bardzo szybko się ogrzewa i znika zaparowanie. Coś za coś- spada wtedy moc silnika, szczególnie czuć to pod górę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca zarówno z przodu jaki i z tyłu. Zamykany schowek po stronie pasażera, mały schowek na drobiazgi pod radiem bardzo się przydaje. Małe kieszenie w drzwiach bocznych- złożony parasol się nie zmieści. Pewnie z powodu głośników we wszystkich drzwiach bocznych.
3,0
Wyciszenie
Sinik ma ładne brzmienie i do 3 tys. obr.prawie go nie słychać. Standardowe opony 13' koreańskie są b. głośne i zastanawiam się czy na zimę z tego względu nie zamontować zimówek jakiejś innej firmy. Słychać uderzenia kół o nierówne podłoże.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczyłem na mniejsze zużycie paliwa: przy delikatnej jeździe na mieście pali od 6,5- 6,7 l/100 km przy przeciętnych obrotach 2-2,5 tys. na obrotomierzu. Raz wybrałem się na trasę ok. 400 km i wtedy spalił przy prędkościach 90-130 km/h 5,3 l na 100 km. Może z czasem jeszcze się dotrze. W zimie przy trudnych warunkach drogowych, przy dużej ilości niezajeżdżonego śniegu spalanie potrafi wzrosnąć powyżej 7l/100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania będzie można ocenić po jakimś czasie. Hamulce tarczowe na wszystkich kołach nie są standardem w tej klasie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie dobrze oprócz skrzypienia punktu mocowania pasa kierowcy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótki okres aby coś miało się zepsuć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 SOHC 66KM 49kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i10 I

Liczba wpisów: 18

Hyundai i10 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i10 I Hatchback