Auto jest ogólnie fajne. Jest nie docenianie w Polsce mało jest warsztatów i sklepów z częściami. Ja robie tym autkiem 200 km dziennie raz tylko mnie zawiódł przez te sprzęgło. a Tak to jest dobrze ładnie wyglada b, nowocześnie światła są super b. dobrze świecą w szegolności na długich. Jest bardzo dobry. jak ktoś mało robi Km to bedzie mu służył długo. Jak dla mnie to muszę sie delikatnie obchodzić. ale daje rade w porownianiu do t4 jest delikatniejszy ale szybszy wygodniejszy i ładniejszy i większy
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik pracuje dosyć dobrze. Na mrozie pali na dotyk. Ma już duży przebieg i jest w nim sucho. Zdarza sie ze pije trochę olej ale mało jak na diesla to w normie. Mógłby mieć więcej koni przy Turbo ale i tak jest wystarczająca. silnik jest elastyczny i wkręca sie szybko na obroty. w końcu jest on z modelu M. L400
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dziwna! po1 cicha to się ceni po 2 biegi są nie równe np żeby na 3 biegu auto rozpędziło sie do 60km/h potrzebuje az 3 tys/obr to za duzo bo przy np 50 na 4 biegu krzyżaki nie wytrzymają ( drgania)inne biegi Ok. 1 bardzo krótka. Tylko tuszyć i już. Trzeba nim wajchować w sumie to 5-ka jest najlepsza :) acha lubi zgrzytać wiec wolno wrzucamy biegi. Ogolnie wytrzymała konstrukcja i bardzo lekko chodzący drążek zmiany lepiej jak w osobówce:)
4,0
Układ jezdny
JA mam wytłuczone zawieszenie i stukają mi drążki i sworznie. a reszta ok Trzyma sie drogi b.db. trochę huśta tyłem i kołysze. a i jest nad sterowny. nie proponuje hamować ostro w czasie skrętu bo tył nas wyprzedzi :)
w zimie OK wystarczą dobr opony i tez będzie szedł. Pod rampę w firmie nikt nie mógł podjechać ( sprinter , transit , merc 207D) a H200 za 1 razem na wyślizganym śniegu. Po śniegu idzie dobrze !! liczą sie też umiejętności
Komfort
5,0
Widoczność
lusterka szyby wszystko OK
5,0
Ergonomia
jak w aucie osobowym !! fajny efekt jest jak sie siedzi z boku i patrzy na miejsce kierowcy kokpit zakręca w stronę szofera fajnie to wygląda. mogli by dać plastiki w 2 kolorach ale i tak jest rewelacja porównując np do T4. Drzwi zamykają sie cichutko fajnie obudowane ładna tapicerka na głową dużo miejsca. Jest OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się nagrzewa ale ma tendencje do parowania szyb
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma full miejsca pasażer też chyba ze mamy 3 z przodu to robi sie ciasno . ale idzie przeżyć
4,0
Wyciszenie
jak na busa jest dobrze przy wyższych prędkościach słychać dość mocno silnik np w t4 on sie wycisza a tu na odwrót no i słychać mi zawieszenie ale mówiłem ze mam rozklekotane.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę to pali ale w końcu 2,5 TD. w trasie od 9l do 11l zależy od prędkości w mieście zdecydowane 11+
4,0
Stosunek jakość/cena
można tanio kupić lecz częsci nie należą do najtańszych no i trzeba sie pomeczyć by znaleśc tanie i dobre częsci
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w sumie to nic sie nie stało takiego no spryskiwacz szyb silniczek chodzi płyn jest węże ok a nie pryska :) wiec nie wiem o co tam biega. pękła klamka wew. kierowcy ( 20 zł ) na szrocie :) wyciek z simeringu w moście i za skrzynią stuki zacisków hamulcowych ( przód) a i świeci sie kontrolna filtra paliwa ze jest w nim woda po usunięciu wody dalej świeci
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zmora to Krzyzaki są 3 i każdy z nich to 380 zł i barak zamienników no i słychać most. Ma luzy co do najpoważnieszych usterek ze auto nie mogło samo sie dowieść do domu to to ze pękła tarcza sprzęgłowa a dokładnie spreżyny. a reszta to chodzi normalnie w sumie nie dziwie sie ze pękła bo była orginalna od wyprodukowania miała ponad 260 tyś
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 80KM 59kW
[l/100km]