Ładny, niedrogi w zakupie, bardzo kosztowny w utrzymaniu. Po pierwsze bardzo awaryjne silniki 2.5: wał korbowy jest chyba z plasteliny ... ogólnie remont silnika to tylko kwestia czasu. U mnie były dwie duże awarie: głowica uszkodzona przy przebiegu 95000km a później przy 176000km konieczny remont generalny (koszt 12000zł). Oczywiście samochód użytkowany właściwie, olej wymieniany co 15tyś - ogólnie to katastrofa. Poza silnikiem to jeszcze robione: chłodnica się rozsypała, tylny most regenerowany bo wył, klosze lamp popękały od mrozu, pompa wspomagania padła przy 160tyś, linki hamulcowe, rurki nagrzewnicy tył skorodowały i się rozsypały po 7 latach użytkowania.
Wrażenia
1,0
Silnik
Bardzo awaryjny i drogi w naprawie, sama wymiana rozrządu to ponad 1800zł.
3,0
Skrzynia biegów
Jak zimny to haczą biegi mimo wymienianego oleju.
4,0
Układ jezdny
OK. Chociaż nieco za miękko i mocno wychyla w zakrętach.
4,0
Karoseria
Ładne auto, ale już po około 6 latach pierwsze objawy korozji
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze
4,0
Ergonomia
Dużo miejsca, ale słabo pod względem uniwersalności - to nie transporter
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość szybko nagrzewa (dopóki nie skorodują rurki tylnego nadmuchu)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży samochód
4,0
Wyciszenie
OK
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość dużo pali (od 9 do 15 średnio). Po remoncie silnika spalanie wyższe bo poniżej 10 nie da się zejść.
2,0
Stosunek jakość/cena
Mieszane uczucia
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo napraw nie licząc wymian ekspoatacyjnych
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik, głowica, most napędowy, chłodnica, rurki nagrzewnicy, linki hamulca ręcznego, pompa wspomagania.....
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 170KM 125kW
[l/100km]