Inne
: duzo miejsca, bardzo dobry silnik 2,5 L - 170 KM
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: generalnie w porównaniu z innymi samochodami, które miałem H1 wypada najlepiej
5,0
Całokształt
Polecam jako samochód rodzinny i transportowy, idealny na dalekie wyprawy. Jest ekonomiczny jak na swoje gabaryty, mało awaryjny (silnik 2,5 L/ 170 km), bardzo pakowny. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony, odpukać nie miałem jeszcze przez 5 lat poważnej awarii. H1 nigdy nie zawiódł mnie w trasie :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w moim H1 2,5 L / 170 km, dla mnie w zupełności wystarcza, niskie spalanie (jak na swoje gabaryty, zrywnością nie ustępuje samochodom osobowym, na autostradzie 180/h bez problemu. Przy równej jeździe 90km/h spala 6,5 L, przy obciążeniu 800 kg + 140/h spala 8,5 L Przebieg 260 000 - po wymianie uszczelki zero dolewania oleju. Nie miałem nigdy żadnej usterki w silniku. Oczywiście wszelkie przeglądy, zmiany oleju itp. robię na czas.
5,0
Skrzynia biegów
Mam ten samochód od 5 lat, nigdy mnie nie zawiódł, jestem bardzo zadowolony, stosunek cena / jakość rewelacja, ze skrzynią zero problemów.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi bardzo dobrze, na autostradzie super, po przejechaniu 1200 km nie czujesz specjalnie zmęczenia, kolejny samochód który kupię to H1 ! Jedyne co zmieniłem po 3 latach użytkowania to końcówki wahacza ? - koszt 150 zł z robocizną, zmiana klocków, teraz trzeba będzie zmienić po woli tarcze - ale to chyba normalne, że się zużywa skoro dużo jeżdżę
5,0
Karoseria
Mam 2008 r. , na razie odpukać nigdzie nie rdzewieje :)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność
5,0
Ergonomia
Auto służy mi do wszystkiego, przewiozę tym paletę z towarem (1000 kg), tapczan, rodzinkę na wakacje, opał do kominka
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bez zarzutu, szybko się rozgrzewa, generalnie nie mam uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przestrzeń dla pasażerów nie ma prawa nikt narzekać, w tym samochodzie jest bardzo dużo miejsca, jeżeli zabieram kogoś ze znajomych to zazwyczaj wszyscy pozytywnie zaskoczeni komfortem oraz przestrzenią.
3,0
Wyciszenie
W kabinie mogłoby być deczko ciszej chociaż nie jest źle. W tym przedziale cenowym wybaczam
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie jest samochód miejski (chociaż dla mnie tak). Spalanie w mieście na pewno będzie większe, chociaż tragedii nie ma. Największe koszty miałem po zakupie, zrobiłem kompletny przegląd wszystkiego, bo chciałem mieć 100% auto w trasę. Koszt zmiany rozrządu to 1600 zł (są 3 łańcuszki), oleje, filtry, poprawki lakiernicze itp. Auto kupiłem jako używane z Belgii, Nigdy się nie zepsuł w drodze. Jedyna rzecz którą naprawiłem po przejechaniu 260 000 to regeneracja turbiny - 1200 zł (mam teraz gwarancje na 2 lata). W turbinie jedna z dysz się zawiesiła, przy eksploatacji nie odczułem tego, Bratanek jest mechanikiem i przy okresowym przeglądzie zauważył tą usterkę, turbina poszła do regeneracji w Poznaniu i jest git. Wcześniej miałem Fiata Temprę, Seata Alhambrę, Peugeota 307 - wszystkie te auta jeżeli nawet mniej spalały, to bardzo często musiałem naprawiać przeróżne awarie...(najgorzej było w Seacie). W H1 robię tylko okresowe kontrole, zmiany olejów, klocków itp. Koszty utrzymania oceniam bardzo pozytywnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena / jakość - super, za VW w tej klasie trzeba dać 10 000 więcej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek - końcówki wahacza (raz na 3 lata) - 150 zł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 260 000 - turbina do regeneracji 1200 zł, ale to raczej awaria wynikająca z jakości paliwa, tak mi się wydaje
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 170KM 125kW
[l/100km]