Silnik
: Serdecznie polecam ten wóz. Nie zasługuje na olanie. Dodam kolejną, pewnie nieco bardziej stonowaną opinię za 20-25tys.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Samochód ma swoje wady. Moim zdaniem - przeważają zalety. Oceniam samochód przez pryzmat stosunku jakość/cena, a ten, przy aucie z drugiej ręki, jest rekordowo wysoki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sprawuje się świetnie. 2.2 CRDI 155KM musi rozbujać ważącą prawie 1,8-tonową budę. Udaje mu się to ze swobodą i gracją. Pracuje bardzo cicho. Przy pewnym zakresie obrotów i przebiegu 150tys. przenosi wibracje na kierownicę. Przyspiesza raczej majestatycznie niż sportowo. Taki urok automatu.
3,0
Skrzynia biegów
Tylko dobra. Z pewnym zastanowieniem reaguje na kickdown, każdą redukcję przemyśli dwukrotnie. Sekwencyjna skrzynia biegów spisuje się bez zarzutu i pozwala na wyciśnięcie nieco więcej z tego raczej ospałego mechanizmu.
4,0
Układ jezdny
Auto ma tendencję do przychyłów w zakrętach przy większych prędkościach. Pamiętajmy, że producent poleca opony 235 - przy takiej powierzchni styku z jezdnią trzebaby jechać naprawdę ostro, żeby doprowadzić do uślizgu. Przeniesienie informacji z jezdni na kierownicę - umiarkowanie dobre. Zawieszenie miękkie i dość głośne - ale może to tylko informacja dla mnie, o konieczności przyglądnięcia się tulejom i łącznikom.
Komfort
5,0
Widoczność
Ogromna szyba frontowa. Podobnie jak słupki A. Słupki D w porządku, nie ograniczają widoczności. Lusterka boczne jak w dostawczym - wielkie. 3 położenia lusterek bocznych podczas cofania pozwalają na dostrzeżenie absolutnie wszystkiego. Jest super.
5,0
Ergonomia
Wszystko okej. Regulacja fotela w najlepszym możliwym miejscu. Przełączniki szyb, regulacja lusterek trochę daleko od ręki - ale jest okej. Multifunkcyjna kierownica bardzo ok. Regulacja klimatronikiem wymaga przyzwyczajenia - po 2 miesiącach robię to bez udziału uwagi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Buda jest strasznie wielka. Bywa, że w gorący dzień klima ma kłopoty. Szyby odparowują bardzo sprawnie, aczkolwiek muszę poczekać do zimy na testy odmrażania. Trochę na kredyt wystawiam 4/5.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam wiele do powiedzenia. Kabina jest ogromna. Miejsca nie zabraknie nikomu. Schowki, pojemniczki, podłokietnik, cała reszta...karoca, drodzy państwo.
4,0
Wyciszenie
Ciężko coś sensownego napisać. Wyciszenie silnika - bardzo dobrze. Szum powietrza do 120 - żaden. Szum powietrza przy 150 - słyszalny, mało irytujący. Przy 170 - jest już głośno. Mam opony wielosezonowe - hałasują, nie polecam. Spasowanie elementów - trochę rozczarowanie! Podłokietnik trzeszczy, ze 2 inne świerszcze czasem się odzywają. Szczerze - oczekiwałem więcej, niemiecka konkurencja ma tu przewagę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ostatnio wywaliłem 5stów za regenerację przepustnicy. Elementy eksploatacyjne (olej, filtry, klocki, pióra) - zamienników od groma, więc koszty mogą być niskie albo powalające. Najważniejsze - spalanie. Przy spokojnej jeździe na autostradzie (115km/h) zszedłem do 6.4l/100km. Przy pięciu facetach i bagażach w aucie. Oszałamiająco dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trochę wcześnie na ocenę, zrobiłem 8500km. Wystawiam mocne 4/5 trochę na zachętę, a trochę - żeby nie zapeszać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Odezwę się po kolejnych 20tys.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie problem z przepustnicą - mechanik twierdzi, że 2.2 CRDI to bardzo pospolita usterka. Koszt regeneracji do przełknięcia. Koszt nowej - lepiej nie mówić.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 CRDi VGT 155KM 114kW
[l/100km]