Silnik 1.4 do tego autka jest idealny. Lubi wkręcanie powyżej 3000 obrotów i wtedy jest dość dynamiczny. Na niskich obrotach bywa, że się dławi, ale tylko przez chwilę. Kultura pracy jak sadzę przyzwoita. Niestety wyższe obroty to też większe spalanie, ale to akurat norma. Jazda na piątym biegu przy dużej prędkości bywa męcząca. Całokształt tej jednostki jednak zdecydowanie na 4.
4,0
Skrzynia biegów
Przy tak dużym przebiegu nadal zmiany biegu są łatwe i precyzyjne. Od początku bywało haczenie wstecznego, ale mam wrażenie, że wraz z przebiegiem jest lepiej. Przełożenia zestrojone bardzo poprawnie.
4,0
Układ jezdny
To jest proste zawieszenie i nie można się po nim spodziewać nie wiadomo czego. Tym nie mniej autko dość sztywne i prowadzi się bardzo przyjemnie jak na jego wymiary. Poza tym po wymianie tylnych amorków po jakichś 80 tysiącach, zawieszenie całkowicie bezawaryjne - dopiero niedawno, przy ponad 180 tysiącach wymieniane były łączniki stabilizatorów. Uważam, że wynik rzadko spotykany. Dość powiedzieć, że przednie amortyzatory sprawne od nowości.
Komfort
4,0
Widoczność
Przyzwyczaiłem się juz do ograniczeń przednich słupków. Mały ruch głową załatwia sprawę. W inne strony widoczność całkowicie wystarczająca.
3,0
Ergonomia
Auto proste, wszystko pod ręką. Fotele w dłuższych trasach z pewnością pozostawiają wiele do życzenia, ale to w końcu auto miejskie. Wyobrażam sobie lepszą ergonomię w tym aucie, więc tylko przeciętnie, ale mając na uwadze jego przeznaczenie pewnie dla wielu może być dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Od nowości było super. Potem coś schrzanili chyba w serwisie z linkami i teraz przy nawiewie tylko na przednią szybę wieje też troszkę po nogach. Tym nie mniej w zimie po kilometrze jest w miarę ciepło. Klimy nie mam to w kwestii chłodzenia się nie wypowiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba jedno z większych aut tego segmentu jeśli chodzi o przestrzeń w kabinie. Niestety kosztem bagażnika. Jakby miał te 50 l więcej nie myślałbym na razie o zmianie auta i zajechał to do jego końca.
4,0
Wyciszenie
Po tak małej budzie nie ma się czego spodziewać. Powyżej 120 km/h jest głośno i tyle. Jednak przy spokojnej jeździe auto moim zdaniem ciche.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty serwisowania bardzo przyzwoite. Spalanie zapewne do najniższych w tej klasie nie należy, ale wątpię, żeby jakoś dramatycznie podrażało eksploatację - po prostu średnie. W sumie chyba jednak samochód dość tani w eksploatacji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabo znam konkurencję, ale te drobne usterki to chyba największy feler tego samochodu. Przepalające się nagminnie żarówki na konsoli, problemy z siłownikami zamka centralnego, urwany uchwyt anteny, ostatnio awaria wskaźnika poziomu paliwa (w serwisie stwierdzono, że trzeba wymienić zagary!!!). Zdecydowanie największy minus. Gdyby nie te drobne usterki można by ten samochód uznać za ideał w swojej klasie (mowa oczywiście o odczuciach użytkowych, kwestie stylistyki to sprawa indywidualna i chyba trudna w ocenie).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdyby nie odpalanie niedawno (przy 175 tysiącach) samochodu z holu, a co za tym idzie, nie długo po tym zerwania paska rozrządu i remontu silnika, samochód całkowicie bezawaryjny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 97KM 71kW
[l/100km]