Inne
: Fynkcjonalność, dużo miejsca, dobre trzymanie się drogi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Głośny przy jeździe ponad 120 km/godz.
Układ hamulcowy
: Odgłosy przy hamowaniu w tylnych bębnach.
Inne
: Wycieraczki oryginalne? Brak filtra nawiewu powietrza.
5,0
Całokształt
Auto bardzo dobre za tę kasę. Zaskakuje niejednego kto do niego wsiadł i się przejechał. Jedzie jak po szynach. Nieźle się wkręca zwłaszcza przy obrotach ponad 3000. Fabryczny max 160 km/godz. przekroczony w trzy osoby z bagażem do 180 km. Szkoda, że w czasie gwarancji serwisowi zależy nie na kliencie ( nie usunieto usterek wskazanych przez klienta )a na jak najmniejszych kosztach gwarancyjnych.
Wrażenia
4,0
Silnik
W porównaniu z innymi nie jest źle jak na silnik 1,3. Trochę głośny ale nowa Yariska 1.0 jast znacznie głośniejsza .
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny czasami trzeba poprawić a poza tym bardzo dobrze.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze. Wspomaganie optymalne.
Komfort
4,0
Widoczność
Przez pochyloną przednią szybę - słupki trochę zasłaniają boki. Trzeba się przezwyczaić i wychylać.
4,0
Ergonomia
Fatel mimo wersji STYLE słaby kształt i regulacja - kiepsko trzyma na boki i brak regulacji na lędźwie i regulacji siedziska. Reszta bez zarzutu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak filtra przez co się dość kurzy w środku ( auto bez klimy ). Przy dużej wilgotności bardzo źle odparowują szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód godnie a tył znośnie. Po złożeniu siedzeń przewóz 32" TV w kartonie bez problemu i jeszcze miejsce na bagaż zostało.
4,0
Wyciszenie
Przy szybszej jeździe słychać i silnik i szum wiatru. słychać pracę zawieszenia, stuki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy przejechanych 25 tyś. średnia 7,5 l/100km ( przewaga jazy miejskiej ). Raz przy teście na spoko w trasie 5,4l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trzy lata temu wyglądało gorzej niż teraz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stuki w przedniej prawej szybie przy elektrycznym opuszczaniu i podnoszeniu. Luźne uszczelki na drzwiach. Dźwięk zgrzytu-tarcia przy łagodnym hamowaniu w tylnych kołach. Odgłosy wibracyjne tylnej tablicy rejestracyjnej w jeździe i przy zamykaniu klapy. Z tym sobie nie poradzili serwisanci w okresie 3 letnie gwarancyji wg nich to wszystko indywidualne wrażenia i odczucia. Wymieniono jeszcze elektryczny mechanizm centralnego zamykania prawych tylnich drzwi. Poza tym wszystko O.K.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 MPI 82KM 60kW
[l/100km]