Jak za tą cene to niema KONKURENCJI , za 38 tys. kupiłem fure z pełną elektryką , 2xAIRBAG, ABS,wspomaganiem i mocnym silnikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny, łatwo wkręca się na obroty. Od 4000 obr/min zaczyna ostro przyspieszać,do około 3000 lekko ospały. Powyżej 140 lepiej przygłośnić RADYJKO :D Leciałem nim z górki 190 km/h :) , na prostej 168 i nic więcej.Spalanie zależy tylko i wyłącznie od stylu jazdy, można spalić 5,5l a można i 12l :D
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi precyzyjnie i lekko,jak komuś nie pasuje propnuje przejażdżke golfem IV(masakra!!!), wiem co mówie bo mam też golfa.Jedyny mankament to za długa 3 i 4.
4,0
Układ jezdny
Zawias twardo zestrojony, na równej drodze bardzo dobrze trzyma w zakręcie,w sytucjach ekstremalnych lekko nadsterowny, nadwozie zbytnio nie wychyla się. Uważałbym na poprzeczne nierówności , z nimi zawiesznie sobie nie radzi, szczególnie jeżli szybko jedziemy na łuku po nierównej drodze przód może wyjechać z zakrętu.Chamulce dobre gdy hamujemy na maxa w sytuacji awaryjnej(jak już zadziała ABS). Przy dochamowywaniu bez uślizgu kół z dużej prędkości (120-160) samochód "myszkuje po drodze", trzeba uważać(niewiem czy korektor nie jest ustawiony za ciasno na przód).Układ kierowniczy średnio precyzyjny,chyba troche za lekko działa, przy dużych prędkościach daje troche za mało czucia.Ale w porównaniu do Peguta 206,Yarisa,Fabi zdecydowanie lepszy.Ogólnie jest wporzo:)
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki zasłaniają , szczególnie pieszych na przejściu, ale można się przyzwyczaić.Plus za bardzo duże lusterka boczne, martwe pole praktycznie nie występuje.Duże boczne szyby (mam wersje 3-d) dają świetną widoczność na boki.Ciężko wyczuć przód przy parkowaniu ponieważ wogóle nie widać obrysu maski.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca pod dostatkiem,ale przydała by się regulacja wysokości fotela kierowcy, bo siedzi się troche jak na stołku.Duzo miejsca na szerokość i na głowe. Z tyłu przy odchylonym na maxa oparciu kanapy, wygodniej niż w GOLFIE IV.
3,0
Wyciszenie
Jak go ostro gonie (pedal non stop metal :D) to sobie podgłaśniem radyjko bo robi się głośno, chodź dźwięk jest całkiem przyjemny (basowy szum)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Już pisałem to tylko zależy od stylu jazdy (od 5,5 do 12l/100km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Brawo dla HYUNDAIA
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak narazie nic się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
patrz wyżej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 MPI 82KM 60kW
[l/100km]