Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Getz

Mike, 5 miesięcy temu
Silnik 1.3 MPI 82KM 60kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Hyundai Getz 1.3 MPI 82KM 60kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i ogółem strona mechaniczna tego samochodu - absolutnie niezniszczalny i legendarny wręcz pod względem niezawodności model - wytyczył ścieżkę kolejnym modelom Hyundaia do sukcesu w Europie (np. modelowi i30).
Karoseria : Genialna relacja między wielkością samochodu (klasa B) a ilością miejsca w środku i poczuciem przestrzenności wnętrza (dzięki także modnej wówczas wyżej poprowadzonej linii dachu).
Zawieszenie : Świetne zawieszenie, to auto z silnikiem 82 KM miało wręcz lekko usportowiony charakter, świetnie sobie radząc także podczas długich podróży po Polsce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Trudno to uznać stricte za usterkę, raczej za cechę tego samochodu. Zarówno boczki drzwi, jak i siedzenia obite były jasnoszarą tapicerką w kolorowe ciapki. Bardzo naradżona ona była i na brud, i na wycieranie się - trudna do utrzymania w czystości, ale i z kiepską trwałością. Ale była wtedy moda na takie szarości z kolorowymi nadrukami...
Karoseria : Rdza, rdza, rdza... Jeśli auto nie zostało dodatkowo zabezpieczone antykorozyjnie i/lub trzymane w garażu, po to kilkunastu latach silnik super, ale progi i nadkola na pewno już nie :(
4,0
Całokształt
Getz po 20 latach od debiutu wciąż świetnie się broni jako ekonomiczna (ale i bardzo niezawodna) oferta z rynku wtórnego. Czterocylindrowy silnik 1.3 o mocy 82 KM na licencji Mitsubishi w tak małym aucie zapewnia naprawdę fajną dynamikę. Można spotkać samochody w ładnych i niespotykanych kolorach - żółtym czy też seledynowym. Jako 5-drzwiowe auto, dobrze wyposażone (z klimatyzacją manualną i airbagami) wciąż jest świetną propozycją "value for money" dla początkujących kierowców (o ile samochodu nie zżarła rdza). To był pierwszy zaprojektowany wybitnie na rynek europejski model Hyundaia i nieźle zniósł próbę czasu!
Wrażenia
5,0
Silnik
Z tym silnikiem Getz jest zaskakująco zrywnym samochodem, dobrze sprawującym się także poza miastem, również na drogach szybkiego ruchu. Motor bardzo niezawodny i nie do zdarcia - na licencji Mitsubishi, jest w stanie wytrzymać bardzo duże przebiegi bez jakichkolwiek awarii.
4,0
Skrzynia biegów
jak na tą klasę samochodu i czasy - naprawdę niezła. Przy wyższych obrotach i prędkościach odczuwalny był jednak brak szóstego biegu. Nawet po latach ta skrzynia jednak się świetnie broni - krótkie skoki lewarka, wygodne przełączanie biegów, o niebo jest bardziej precyzyjna niż wiele współczesnych manualów w autach np. francuskich i włoskich.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to jeden z najwyższych atutów Getza. Mimo wysokiego, trochę pudełkowatego nadwozia, auto się świetnie prowadzi, ma nawet z tym silnikiem 82 KM nieco sportowej żyłki - mimo braku turbodoładowania. Fajne zrywne i zwrotne autko!
5,0
Karoseria
Piękna jednobryłowa linia nadwozia (projektu bodaj Ghia) wciąż świetnie się broni po latach - Getz wcale nie wygląda na 20-letnie auto :). Można znaleźć na rynku ten samochód w ładnych pastelowych kolorach (np. turkus, żółty, seledyn). Po latach karoseria - o ile nie została po zakupie dodatkowo zabezpieczona - narażona jest (jak wiele aut z Dalekiego Wschodu w tym czasie) na korozję, "bąble" wyskakują zwłaszcza na tylnych nadkolach.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna duża linia okien, duże lusterka - wręcz wzór w swojej klasie :). Wiele modeli - to rzadkość w tamtych czasach - miało otwierane elektrycznie wszystkie okna, co ułatwiało widoczność np. przy zaparowanych szybach. Ogólem pod względem widoczności to wciąż niedościgniony model w tej klasie :).
4,0
Ergonomia
Ergonomia w niektórych miejscach była bardziej azjatycka niż europejska, choć na pewno docenić warto postęp, który ten pierwszy z zaprojektowanych w Niemczech Hyundaiów miał wobec swoich poprzedników. W pierwszej generacji modelu, nawet w najbogatszej wersji wyposażenia, kupujący stał przed dylematem - czy wybrać auto z systemem ABS czy z klimatyzacją manualną, obie te opcje się wykluczały wzajemnie (sic!). Wielu montowało akcesoryjną klimatyzację później - bo po zakupie było to możliwe, natomiast montaż ABS oczywiście po wyprodukowaniu auta już nie wchodził w rachubę...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Modele bez klimatyzacji (większość oferowanych wtedy Getzów na rynku) miewały problemy z efektywną wentylacją i parowaniem szyb. Zamontowana klimatyzacja szybko ten problem niwelowała. W latach 2003-2010 występowały jeszcze zimy z siarczystymi mrozami (poniżej -25 stopni), Getz świetnie sobie w tych warunkach radził!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bajka (zwłaszcza w wersji pięciodrzwiowej) - biorąc po uwagę wielkość tego samochodu (382 cm!). Także całkiem spory bagażnik jak na tą klasę auta, z praktyczną sztywną półką z tyłu. Wygodnie było zwłaszcza pasażerom z przodu, choć także siedzący z tyłu nie narzekali - na pewno nie na miejsca nad głową, bo auto ma sylwetkę mikrovana.
4,0
Wyciszenie
Jak na samochód miejski i tamten czas (ale i współcześnie), to naprawdę było i jest dobrze!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niezawodne auto (nic się nie psuło!), z niezłą dostępnością niedrogich części (kompatybilność z wielkoma elementami modelu i20, oferowanego do dziś). Prosty mechanicznie samochód, w razie potrzeby łatwy także w poważniejszych naprawach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetny - i wtedy (świetnie wyposażone auto z niezłym silnikiem za mniej niż 35 tys. zł), jak i teraz (pewnie nieliczne Getzy "przebijają" barierę 3-5 tys. zł). Czterocylindowe dobre silniki bez turbo nieźle zapewne współpracują z LPG, zapewniając dodatkowo niski koszt eksploatacji. Jeśli tylko "blacha" w danym egzemplarzu jest "zdrowa", to naprawdę warto to auto kupić, nawet jako drugie, trzecie czy też czwarte w rodzinie - do okazjonalnej eksploatacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto słynące wręcz jako legenda bezawaryjności. Niedrogie plastiki, ale bardzo estetyczne i świetnie spasowane. Od strony mechanicznej czy też elektroniki auto absolutnie niezawodne i wręcz niezniszczalne. Gdyby nie podatność na korozję (podobnie jak np. Mazd z tej epoki) to jeszcze wiele Getzów byśmy widzieli na naszych drogach!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niby drobnostka, ale auto posiada dość nietypowo umieszczoną chłodnicę, narażoną na uszkodznenia mechaniczne :(. Oczywiśćie zdarzyć się to może tylko przy kolizji, ale już zahaczenie np. o schowany w trawie hydrant, powoduje, że trzeba wezwać lawetę :(. Zdarzyło się to nam dwukrotnie (drugi raz po wylądowaniu w rowie zimą), co ciekawe - w innym samochodzie, nawet mimo poważniejszej stłuczki taka historia nas nie spotkała...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 MPI 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Getz 1.3 MPI 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
7,8
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Getz