Inne
: Auto lekkie, szybko rozpędza się.
Auto małe z zewnątrz a przestronne w środku
4,0
Całokształt
W tamtach latach Koreańczycy zrobili małe auto o parametrach średniego. Dzisiaj byloby to nie do pomyślenia. Nowsze auta tej klasy mają bardziej dziadowskie plastiki, siedzenia, krótsze biegi itp. Świetne auto do miasta, w trasie też daje radę. Wygodne siedzenia, sprawny silnik, niska masa, twarde zawieszenie. Lubię jeździć tym autem. Zachęca do szybkiej jazdy
Wrażenia
4,0
Silnik
No kochani tutaj mamy motor, który jest prosty, niezawodny i pozwala na normalną a przy umiejętnościach wykorzystania nawet dosyć dynamiczną jazdę. U mnie przechodzi katy, na wysokich obrotach potrafi ciekawie wybrzmieć. Nawet nie chce się spocić. Do miasta wystarczający, w trasie też da radę.
Ze względu na dynamiczną jazdę robię dolewki oleju. Uzupełnienia są mniejsze odkąd przeszedłem z 5W40 na 5W30
Dla większej frajdy zdecydowanie zamieniłbym motor na taki o mocy ponad 100 KM czyli 1.5 CRDI 110 KM lub 1.6 106 KM
4,0
Skrzynia biegów
Wielki plus za długie przełożenia. Na dwójce mamy prawie 100km/h. W A4 B5 1.8 przy 140 km/h na 5 biegu miałem delikatnie wyższe obroty niż tu. Na 1 biegu auto mocno wyrywa do przodu.
Wsteczny haczy ale ten typ tak ma.
Czas najwyższy też zmienić olej w skrzyni
4,0
Układ jezdny
Auto twarde, z krawężnika nie zjeżdża a spada. Pozwala na wiele w zakrętach, buda zbytnio nie przechyla się. Nie lubi nierówności na drodze oraz dziur (wszystko czuć). Dobre "płaskie" opony i można jeździć jak gokardem.
Wspomaganie ciężkie, opór na kierownicy jest jak w starszych niemieckich autach ale to na plus
3,0
Karoseria
Ruda lubi tylne nadkola z racji cienkiej blachy oraz zalegającej wilgoci w piachu, który utrzymuje się po wewnętrznej ich stronie.
Nie wiem czy w egzemplarzach po lifcie rozwiązanie konstrukcyjne zabezpieczenia nadkoli zostało poprawione.
Lakier mocny, twardy, dobrze się utrzymuje na przestrzeni czasu
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko jak należy
5,0
Ergonomia
Wskaźniki pod ręką, żadnych udziwnień
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie dobrze grzeje ale szyba przednia dosyć mocno paruje. Gdy jest wilgoć w aucie to szyba przednia potrafi zamarznąć od wewnątrz i trzeba skrobać ją od środka
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja. W BMW F10 z przodu tyle samo miejsca. Z tyłu też nie narzekają. Ostatnio usłyszałem od osoby z tylu że fajnie się tu siedzi. Ja mam 192cm i auto jest dla mnie prawie idealne. Prawie bo kierownica regulowana jest tylko w jednej płaszczyźnie góra - dół. A siedzę tak, że widać mnie w szybie u pasażerów :)
Nie widzę dużego wyboru aut o takiej przestrzeni z przodu i wysokiej szybie przedniej. Mini van pełną gębą
5,0
Wyciszenie
Na jałowym w ogóle nie słychać silnika. Nie raz usłyszałem "jaki on cichutki". Przy 140 można normalnie rozmawiać bez podnoszenia głosu. Przy wysokich obrotach drze się głośno i przyjemnie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nudzi mi się bo nie chce się psuć :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto niedocenione, mało znane stąd tanie a niezawodne
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łożysko koła przedniego
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hydrauliczny popychacz zaworowy - koszt nieduży, sama część kilkadziesiąt zł
Skorodowane sanki zawieszenia przedniego - koszt nowych ponad 600zł
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 MPI 82KM 60kW
[l/100km]