Silnik
: Kręci jak szalony do 6 tys. Praca gładka równa i cicha. Zero kłopotów technicznych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza na tylnych nadkolach
Układ elektryczny
: oświetlenie zegarów i przycisków
Inne
: wydehc szybko rdzewieje
5,0
Całokształt
Przez cały okres ekspolatacji, żadnych znaczących awarii. Komfort jazdy taki sobie, ale są gorsze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy tej masie własnej 1.3 naprawdę pcha to autko do przodu, lekko gaz i auto zauważalnie przyspiesza. 160km/h na autostradzie osiąga naprawdę łatwo, niestety ekonomia jazdy to max 120km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Naprawdę najlepsza skrzynia jaką miałem w rękach. Biegi wchodzą tak luźno i łatwo jakby nie były podpięte do lewarka. Nawet najdrobniejsza dziewuszka da radę. Trzeba się mocno postarać żeby bieg nie wszedł bo nawet na półsprzęgle wskakują bezgłośnie.
3,0
Układ jezdny
McPersony z przodu i belka z tyłu. Jazda z przodu dość dobrze. Niestety pasażer z tyłu już dostaje mocno po tyłku. Kiepsko również z tłumieniem drgań bo w kabinie wyraźnie słychać opony przy każdej prędkości. Wspomaganie kierownicy leciutkie i zgrabne, ale w zakrętach nieco wynosi.
Komfort
5,0
Widoczność
W wersji trzydrzwiowej szyba sięga daleko za fotel, doskonałe do włączania się do ruchu. Przednia również bez zastrzeżeń. Cofanie też nie przysparza problemów, o ile ktoś ogarnia ocenę odległości do szyby.
4,0
Ergonomia
Większość przycisków w zasięgu ręki, spokojnie można nauczyć się bez patrzenia. Gorzej z fotelem, na dłuższej trasie czuć na czym się siedzi, chociaż Fiaty i Ople tej klasy są dużo gorsze. Siedziałem i wiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie zaczyna efektywną pracę już 2-3 minuty od startu, w zimie rewelacja. Klimatyzacja również nieźle, choć trudno przy manualu utrzymać optymalną temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę B jest całkiem przyzwoicie, oczywiście auto jest w środku dość wąskie, ale za to można się rozgościć do przodu. Tylna kanapa również bardzo obszerna, niestety już zauważalnie twardsza od przodu i na trzeźwo ciężko wysiedzieć w dłuższej trasie. Z tyłu zero schowków i twarde boczki.
3,0
Wyciszenie
Tu akurat nie jest za dobrze. Auto bardzo wyraźnie przenosi drgania opon i toczenia. Dziury wybiera z gracją Jelcza wywrotki, ale tu znowu w Corsie B jest gorzej. Przy większych prędkościach wyraźny szum otoczenia. Silnik do 3 tys. nie daje się we znaki, potem już wyraźnie buczy w kabinie. Oczywiście grzeczna jazda po mieście jest do wytrzymania. Reasumując wyciszenie otoczenia dobrze, ale zawieszenia już nie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto za darmo. Oczywiście nie mówimy o materiałach jak klocki, płyny, wydech itp. Żadnych krytycznych czy kosztownych awarii. Wsiadam i jadę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie i dobre. W końcu 17 miejsce w rankingu ADAC na 100 nie jest bez powodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oświetlenie przyrządów szybko się przepala. Rozebrać konsolę centralną to masakra. Montowana na spinkach, dostępnych tylko w ASO, na zamówienie. Spinki giną przy demontażu diabli wiedzą gdzie. Uszczelka pod pokrywą uporczywie się moczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepalenie się łączenia rury za środkowym tłumikiem. Nienaprawialne w trasie. Lepiej zmienić komplet wydechu jak tylko zacznie rudzieć. Stukają popychacze, jednak bez wpływu na jazdę. Wymiana kompletu na nowe pomogła na pół roku. Ale podobno ten typ tak ma. 650zł wydane bez sensu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 MPI 82KM 60kW
[l/100km]