To jest uzupełnienie oceny - po 5 latach. Z biegiem czasu moja opinia o aucie zdecydowanie się poprawiła. Jest absolutnie niezawodne. Zaliczyłem tylko jedną awarię (o której dalej). Spalanie trochę spadło.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak poprzednio - nie żyje poniżej 2 tys. obrotów, najlepiej się zbiera przy 4-5 tys. Zaczął troszkę więcej brać oleju. Do jazdy miejskiej osiągi całkowicie wystarczające.
4,0
Skrzynia biegów
Jak poprzednio. Niemal bez zarzutu - trochę zacina się wsteczny. Sprzęgło oryginalne wciąż.
4,0
Układ jezdny
Jak poprzednio. Amortyzatory wciąż oryginalne i w bardzo dobrym stanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra.
3,0
Ergonomia
Obok zbyt krótkich siedzisk odkryłem, że jest zbyt mało miejsca na nogi - żeby siedzieć wygodnie do pedałów, należy mieć mocno pionowy fotel.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie mało auto jest doskonale.
3,0
Wyciszenie
Nie jest to limuzyna, więc powyżej 120 jest już głośno. Trudno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niemal brak kosztów napraw. Spalanie mogłoby być mniesze
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno o lepszy wybór. Niedrogie, niezawodne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza wymianami rzeczy zużywających się - rozrząd, układ wydechowy - niemal nic. Ostatecznie wspomniane przeze mnie w poprzedniej oceny piasty nie wymagały wymiany. Nawet amortyzatory i hamulce oryginalne. Jedyna awaria - ułamane mocowanie wtyczki do aparatu zapłonowego, więc trzeba było go wymienić. Koszt - 250 zł. Zaczyna delikatnie rdzewieć po 10 latach na tylnych nadkolach i tylnej klapie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 MPI 82KM 60kW
[l/100km]