Użytkuję Getza już dwa lata i kilkadziesiąt tysięcy kilometrów w tym samochodzie. Moje trasy można podzielić na trasa / miasto w stosunku 30/70. I chyba do takiego sposobu uzytkowania wymyślono to auto. MOja wersja to 3 drzwiowe nadwozie, moim zdaniem ładniejsze od 5 drzwiówki. Nieco utrudnione wsiadanie do tyłu ale fotel przesuwa się wraz ze złożeniem oparcia a potem wraca do wcześniejszego położenia. Miejsca dla kierowcy i pasażera bardzo dużo. Trasy po 600, 700 km można pokonać bez zatrzymywania się i konieczności zmiany kierowcy - sprawdzone wielokrotnie. SIlnik bardzo dobrze współpracuje z LPG - konieczna jest jednak sekwencyjna instalacja, wtedy nie traci na mocy i niezauważalnie przełącza się na gaz. Producent podaje 82 KM i dla dwóch osób wystarcza. Przy 4 osobach nieco brakuje mocy i trzeba wyciskać wyższe obroty. Najlepsza prędkość pod względem ekonomii i hałasu we wnętrzu to gdzieś w okolicach 120 na godzinę. Pali wtedy znośnie i w samochodzie jest całkiem cicho. Większe prędkości 140 - 150 na godzinę będą okupione wyższym zużyciem paliwa i hałasem silnika. Natomiast prowadzenie bez zarzutu. Nawet szybkie pokonywanie zakrętów nie wytrąca Getza z toru jazdy. Nie buja na boki. Mógłby mieć tarcze hamulcowe także z tyłu ale trudno. Co do kosztów eksploatacji to moje już drugi rok ograniczają się do oleju, filtrów i jednej wymiany klocków. Poprzedni, pierwszy właściciel też nie miał problemów (wiem, bo to sąsiad ;-) Na gwarancji wymienili mu tylne amortyzatory i do tej pory żadnych awarii. Może miałem szczęście kupić oryginalnego koreańskiego Getza bo podobnież ostatnie były produkowane w Indiach i jest dużo gorzej złożony. Nie serwisuję u dealera bo drogo i ciężko trafić na dobrego fachowca ale tak naprawdę mo Getzik nie potrzebuje mechanika tylko wymieniacza oleju. Jestem zaskoczony, że naprawdę nic się w nim nie dzieje (i oby tak dalej). Bardzo solidnie zrobione auto. Może jedynie zbyt miękka przednia szyba - mam kilka rys po zimowym skrobaniu. Ale nie wpływają na widoczność więc zapominam o nich. Moim zdaniem poważną zaletą Getza jest jego mała \"chodliwość\". Nie kradną tych aut na części jak VW , SKody czy Toyoty. I nie giną drobiazgi (lusterka, kołpaki, halogeny) jak w Oplach. Jeździłem oststnio Peugeotem 306 i mimo że Getz jest mniejszy to nie odczuwam znaczącyego pogorszenia w komforcie podróżowania. Oczywiście jest \"twardszy\" ale do wybaczenia. Jeśli więc ktoś zastanawia się nad tej wielkości samochodem to warto się zastanowić nad Hyundaiem. Na pewno o niebo lepszy od Fiata czy Opla tej klasy. Myślę, że bez wstydu można go porównać do Yariski czy starszego Colta. Na korzyść Getza przemawia też cena zakupu. Kupiłem go o 5 tys. taniej niż ten sam rocznik Polo 1,4. I nie żałuję.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 MPI 82KM 60kW
[l/100km]