Przyjemne w użytkowaniu, jak dotąd bezawaryjne, śmiało mogę polecić, ale nie polecam w ubogiej wersji wyposażenia. Szkoda, że zrezygnowano ze wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, dwie lampki - za zimny (niebieska) i przegrzany (czerwona, podobno uruchamia się przy 120 C) niewiele dają zwłaszcza w drugim wypadku, kiedy można załatwić silnik, niczym nieuzasadniona oszczędność w porównaniu do starszego modelu sprzed liftingu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje cicho i równo. Jednak moc 66 KM przy ciężarze auta nieco za mała. Motor jest od Mitsubishi, może i technologicznie nie nowy, ale fajerwerki w takim aucie nie są wskazane.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w miarę precyzyjna, nieraz wybija 2 bieg, bez problemu ze wstecznym. Przełożenia można jednak lepiej dobrać.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze, wspomaganie pomaga w ruchu miejskim. Zapewne z powodu koreańskich opon jest nieco głośniej przy prędkościach powyżej 110 km/h, słychać wtedy bardziej opony niż silnik. Mam pewne uwagi odnośnie toru jazdy, auto lubi delikatnie myszkować, podatne na boczne podmuchy wiatru. Jeśli chodzi o zawieszenie, to jestem miło zaskoczony, tłumi jak należy wziąwszy pod uwagę rozstaw osi.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu widać bardzo dobrze, szeroka szyba. Słupki nieco zasłaniają przy w ciasnych zakrętach. W manewrach do tyłu ograniczona widoczność słupkami tylnymi. Lusterka wsteczne bardzo dobre, szerokie i duże.
4,0
Ergonomia
Kierownica zasłania niektóre włączniki (np. światło przeciwmgielne), trzeba wtedy wychylać się, aby zobaczyć, czy to jest włączone, czy nie. Daszki przeciwsłoneczne bez lusterek (nie można dokupić takich, bo do PL nie są sprowadzane modele z takim luksusem), po odchyleniu na bok nie zasłaniają całej szyby przed słońcem. Dużo schowków, ale np. te w drzwiach przednich są płytkie, wąskie i krótkie, a zatem mało pojemne. Bagażnik za siedzeniami w sam raz na bagaże dla dwóch osób, ewentualnie można złożyć tylne siedzenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie i wydajnie. Klimatyzacja daje poczucie komfortu termicznego, polecam! Dobrze rozwiązanie jednoczesnego nawiewu zimnego powietrza na szybę przednią i ciepłego na nogi, znakomite w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku sporo miejsca, zwłaszcza dla kierowcy i pasażera. Przy mocno odsuniętych fotelach pasażerowie na tylnej kanapie mogą mieć ciasno.
5,0
Wyciszenie
Przy obrotach do 3000 jest cicho, bardziej słychać opony niż silnik. Można spokojnie rozmawiać do 120 km/h, przy 80-90 km/h praktycznie niewiele hałasu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem trochę zawiedziony. To co podaje instrukcja odnośnie poziomu zużycia paliwa można włożyć pomiędzy bajki [min. 4,7l/100 km:)]. Przy jeździe spokojnej, równej na trasie (powiedzmy 90 km/h) bardzo trudno uzyskać wynik poniżej 5l/100 km. W mieście dochodzi do 7-8 l/100 km. Jazda w klimatyzacją niewiele podnosi poziom zużycia paliwa. Przy włączonych światłach obroty wzrastają do 950 rpm, a przy wyłączonych 850 rpm.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno to ocenić jednoznacznie, wydaje się, że cena jest mimo wszystko za wysoka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie nic, trochę trzeszczała konsola przednia, ale minęło. Irytujące jest drżenie czegoś w tylnej części auta za siedzeniami, może też minie. Nie jest to półka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd nic się nie działo
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 MPI 66KM 49kW
[l/100km]