Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Getz

Darek, 18 lat temu
Silnik 1.1 MPI 66KM 49kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 1 tys. km
Hyundai Getz 1.1 MPI 66KM 49kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Zdaję sobie sprawę, że moja ocena nie jest dość obiektywna gdyż auto jest nowe. Mam jednak nadzieję, że przyda się tym którzy chcą kupić mały nowy pojazd. Ogólnie mały na zewnątrz, duży w środku. Znakomicie się prowadzi i jest cichutki. Tak naprawdę nie można dopatrzeć się słabych punktów (może to, że koreański - ale czyto wada?) Jest to mój czwarty nowy samochód i chyba najlepszy (wszyskie poprzednie to segment B). Kupiłem go ze względu na wręcz "legendarną" zniezawodność - jak z tym będzie napiszę za jakieś 20 tyś. km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na jednostkę 1.1 l. jest dość żwawy, a do 120km/h bardzo cichy. Do spokojnej jazdy wystarczy. Jeżeli ktoś wymaga więcej to może kupić Getza z silnikiem 1.4 97 koni. ale ten ma większy apetyt, a wtedy wypadało by założyć instalację gazową, co dodatkowo podnosi koszt.
5,0
Skrzynia biegów
Wielu użytkowników "Gacków" skarży się na wsteczny Według mnie skrzynia biegów to jeden z najmocniejszych punktów. Działa znakomicie. Krótkie, precyzyjne skoki dźwigni, wsteczny nie haczy. Może po liftingu coś zmienili.
4,0
Układ jezdny
Dość twardy, sprężysty. Znakomicie pokonuje zakręty choć pojazd jest wysoki. Jeżeli samochód jest nieobciążony to na złych drogach tył trochę podskakuje. Silne wspomaganie - prawie jak dual drive we Fiatach.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę przeszkadzają szerokie przednie słupki ale to bardzo częste w nowych samochodach. Znakomite, duże boczne lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki tam gdze powinny być, czyli żadnych bajerów we francuskim stylu. Obsługa intuicyjna. Wygodne, sprężyste fotele. Na lekki minus twarde tworzywa, niezbyt nowoczesny design wnętrza i mały nieporęczny schowek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie. Po zimie dopiszę coś na temat ogrzewania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca docenią nawet wysocy kierowcy. Z tyłu więcej miejsca niż w Fabi i 206-ce. Bagażnik nie największy ale ma kilka poręcznych schowków.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie 5. Należy wziąść pod uwagę klasę auta. Jeździłem 206-ką, Punto,Fabią, Sieną, Corsą i mogę powiedzieć, że w niższych obrotach (do 3000) Getz jest najcichszy, a silnik brzmi miło.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze względu na mały przebieg nie sprawdzałem. Jeżdże głównie po mieście ale po wskazaniach widać że nie jest najgorzej. Dokładna ocena będzie później.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochodzik zdecydowanie wart swojej ceny ale tylko w niższych modelach cenowych i przy okazyjnych upustach. Cena Getza po facelifingu drastycznie wzrosła i pojazd przestaje być konkurencyjny w stosunku do nowych aut segmentu B. Warto też zwrócić uwagę na raporty o niezawodności oraz trzyletnią gwarancję bez limitu km.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Pojazd praktycznie nowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 MPI 66KM 49kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Getz 1.1 MPI 66KM 49kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
6,7
l/100km
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Getz