Silnik
: Niewielka pojemność a zbiera się nie nagannie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Jak każdy hatchback rdza na klapie tylnej
Układ elektryczny
: Przepalające się często żarówki oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego w tym zegarów
4,0
Całokształt
Oryginalny i ciekawy wygląd (wersja lift). Dobrze zorganizowany kokpit (schowki, zegary). Sporo jak na ten segment miejsca z przodu (kierowca). Ogólnie auto godne polecenia. Mało awaryjne mechanicznie i elektrycznie. Do silnika nie ma co się czepiać 1.1 66 KM w tym samochodzie to dużo naprawdę dynamiczny i nie trzeba go cisnąć (jazda miejska i mieszana).
Wrażenia
5,0
Silnik
Z silnikiem nie miałem żadnych problemów nie licząc czujnika położenia wałka rozrządu który trzeba było wymienić a był naprawdę drogi 350 zł oryginał nie ma zamienników.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia prosta bez żadnych udziwnień. Przy drążku nie ma jakiś grzybków do biegu R. Raz na pięć razy nie wchodzi wsteczny trzeba go wysprzęglić i wchodzi bez problemu. Z dodatków to pękło mi cięgło od wybieraka koszt 400 zł nie było zamienników.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wg mej oceny sztywne. Nie miałem z nim większych problemów nie licząc wybicia sworznia i pęknięciu poduszki (prawa strona) co się zdarza na dziurawych drogach i przebiegu 173 tys,
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra duże przejrzyste szyby w miarę wąski słupki nie licząc tylnych. Lusterka zewnętrzne i wewnętrzne duże a zarazem nie szpecą pojazdu. Przydatne przy parkowaniu miejskim.
4,0
Ergonomia
Ogólnie nie ma co się przyczepić. Prawie wszystkie przyciski przełączniki i schowki są pod ręką. Jedyne 2 włączniki od świateł przeciwmgielnych tylnych i regulacji świateł mijania są za kierownicą przy moim ustawieniu i wzroście po prostu ich nie widzę. Kierownica skutecznie je zasłania. Co powoduje wciskanie i regulowanie na tzw. "czuja". Fotele twarde i wygodne. Nie bolą plecy przy dłuższej jeździe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy rozlokowane w odpowiednich miejscach. Małe nawiewy skierowane na szyby boczne skutecznie ją odparowują. Nawiew na przednią szybę rozprowadza powietrze po całej jej szerokości. Wielkość pozostałych nawiewów jest duża więc wentylacja jest skuteczna. Regulacja siły nawiewu 4 stopniowa i tu jest problem 1 i 2 są ciche za to 3 i 4 strasznie głośne. Wcale ich nie używam ponieważ mnie denerwują.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają sporo miejsca jak na auto w tym segmencie. Problem mają osoby w drugiej części pojazdu tutaj przestrzeń na nogi i wysoka kanapa powoduje że osoby powyżej 180 cm będą czuły się nie komfortowo.
3,0
Wyciszenie
Tutaj duży minus choć powiedzmy szczerze, że do przewidzenia. Samochód budżetowy więc jakość plastików jest bardzo niska i w dodatku łamliwa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części jest mało i w dodatku zakończenie produkcji w europie spowodowało, że większość części trzeba ściągać przez ASO z Korei (czujniki przy silniku, cięgła i inne podzespoły).
4,0
Stosunek jakość/cena
Śmiali się i śmieją koledzy, że koreaniec ale powiem szczerze, że choć parę napraw było kosztownych to za tą cenę mam dobre, w miarę ekonomiczne i prawie bezawaryjne auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Palące się żarówki nie wiem z jakiej przyczyny ale przez te 4 lata wymieniłem 4 razy żarówki pozycyjne przednie a nie jest to takie łatwe wymienić je w terenie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czujnik położenia wałka rozrządu się popsuł. Wymiana była kosztowna. Pęknięte cięgło od wybieraka skrzyni biegów czekałem 4 dni na ściągnięcie z Korei.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 MPI 66KM 49kW
[l/100km]