Inne
: Relatywnie duża ilość przestrzeni w środku, niezawodność, bardzo dobre hamulce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: problematyczna wymiana żarówek tablicy rejestracyjnej - trzeba zdemontować całe obicie bagażnika i można sie pokaleczyć, trzeba znaleźć w sieci instrukcję i wtedy bez trudu zrobi się to samemu.
4,0
Całokształt
Największymi atutami tego auta są cena i niezawodność, a po liftingu całkiem przyzwoity wygląd. W środku plastik jest nieładny, kojarzący się z tandetą. Ale jest dokładnie tak, jak piszą w katalogach aut używanych - tu oszczędności robiono z głową. Czyli trochę pożałowano w kabinie, ale mechanicznie nie ma za to żadnych zastrzeżeń i auto powinno jeździć i jeździć, dopóki go rdza nie zeżre. Bardzo dobry wybór na auto dla kobiety, na zakupy i do wożenia dzieci. Jest wąskie, krótkie, wszędzie się wciśnie, a jednocześnie jest całkiem sporo miejsca w środku. Bagażnik 254 litry - Skoda w reklamach Citigo uznaje taką ilość za olbrzymią.
Wrażenia
3,0
Silnik
Elastyczność słaba, to jedna z wad tego auta. W mieście wystarczy, ale zbiera się dość ospale. W trasie potrafi się rozbujać, na autostradzie pojechałem nawet i 180, ale wyprzedzanie to jednak tylko z dużym zapasem.
4,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni nie mam uwag, bieg wsteczny czasem nie wskoczy, tak samo jak przy wszystkich azjatyckich samochodach.
4,0
Układ jezdny
Wytłumienie nierówności słabe, to twarde miejskie auto, a amortyzatory szybko się zużywają. Poza tym w porządku, nie ma nadsterowności czy podsterowności. Jak na miejskie auto duży promień skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, siedzi się wysoko, bardzo dobre lusterka, w których dosłownie wszystko widać. Żadnych zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Dosyć mały schowek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w porządku. Klimatyzacja działa dobrze, jest bezawaryjna, ale przy dużym upale sam nawiew wydaje się za słaby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem nie ma konkurencji w swojej klasie. Jestem wysoki i jeździ mi się bardzo wygodnie. Bardzo dużą zaletą jest ilość miejsca z tyłu, jak na miejskie auto oczywiście. Swobodnie usiądzie tam wysoka osoba, a na upartego to i dwie dorosłe osoby plus fotelik dla dziecka zmieściłem. Kanapę z tyłu można ustawić w 3 położeniach, co bardzo ułatwia pakowanie. Bez trudu po złożeniu i ustawieniu na boku mieścił mi się w bagażniku spory wózek gondolowy.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 120 km/h jest ok, nawet bardzo cicho. Natomiast potem, na autostradzie nagle robi się naprawdę bardzo głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie super - spokojnie schodzi się poniżej 6 litrów. Za to w mieście, przy najgorszych możliwych warunkach czyli jak jeździ moja żona, przy 100% włączonej klimie (lub przy ostrej zimie), cały czas w korkach oraz na krótkich trasach dochodzi się do 8,5-9 litrów, co jest już jednak przesadą. Części tanie, a filtry wręcz śmiesznie tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W kategorii aut miejskich nie ma cenowej konkurencji. Za niewielkie pieniądze (od powiedzmy 10 tysięcy) dostajemy kilkuletnie niezawodne auto często z klimatyzacją, elektrycznymi szybami, od pierwszego właściciela, kupione w polskim salonie. Wyleczyłem się z kupowaniem 10-letnich japończyków, co to okupują szczyty rankingów niezawodności, ale w końcu wszystko po kolei leci, a jak się coś psuje to koszt jest bajoński. Tutaj może czasem być problem dostaniem zamiennika nietypowej części, a poza tym jest ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu nie jest źle. Tandeta w środku nie przekłada się na awaryjność. Największą wadą pod tym względem jest słaby lakier, który odpada z klamek, łatwo go zarysować, a przy silniejszych rysach bardzo szybko pojawia się rdza. Słabo też działa zamek centralny, dealerzy montowali zamek robiony w Polsce i on jest po prostu mało trwały. Mnie np. odpięła się jakaś skuwka w środku i drzwi kierowcy w ogóle nie zamykał, kupa kłopotów, a naprawa trwała 10 minut. Łatwy dostęp do żarówek z przodu, wymiany filtra kabinowego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jakichkolwiek poważnych usterek brak. Tylko wymiany eksploatacyjne - olej, filtry itp. Wymieniłem klocki po 6 latach od nowości, tarcz nie wymieniałem. Widzę na przeglądach, że amortyzatory słabną z każdym rokiem, więc wymienię je w przyszłym roku.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 MPI 66KM 49kW
[l/100km]