Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Genesis Coupe Coupe

briggs, 6 lat temu
Silnik 3.8 V6 303KM 223kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 103 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai Genesis Coupe Coupe 3.8 V6 303KM 223kW 2011-2012 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy, elastyczność, dynamika, dźwięk.
Zawieszenie : Komfort połączony z precyzją powoduje, że na zakrętach Mercedesy zostają daleko w tyle.
Układ hamulcowy : Jak nie zapniesz pasów i wdepniesz hamulec do oporu to wylądujesz przed własną maską ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
To auto ma klasę. Hyundai wreszcie zbudował prawdziwy sportowy samochód. Genesis Coupe to poważna konkurencja dla Nissana Z370. Największe zalety tego samochodu to osiągi połączone z komfortem jazdy, przyjemność prowadzenia oraz prezencja. Auto wygląda na dużo droższe niż w rzeczywistości jest, a do tego jest rzadkie i oryginalne. Mało kto obejrzy się dziś za Mercedesem czy BMW, a za Genesisem Coupe ogląda się wiele osób i można się poczuć w aucie klasy premium.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wcześniej jeździłem autem z silnikiem 2.0 turbo 247KM i na początku trochę brakowało mi tego uderzenia mocy, które daje turbina. Jednak z czasem doceniłem kulturę pracy silnika w Genesisie, jego szeroką elestyczność i moc dostępną od samego dołu obrotów, a do tego ten dźwięk silnika V6 :) robi wrażenie
4,0
Skrzynia biegów
Jeżdżę z manualną 6-cio stopniową skrzynią, byłem przyzwyczajony do bardzo szybkiej, agresywnej zmiany biegów, tutaj muszę się trochę hamować. Generalnie nie mogę mieć zarzutów chociaż charakterystyka pracy skrzyni bardziej pasuje mi do dostojnej limuzyny niż do sportowego agresora.
5,0
Układ jezdny
Przede wszystkim precyzja. Dobre czucie nawierzchni. Zawieszenie jest sztywne jak to w autach sportowych ale w żaden sposób nie jest niekomfortowe. Bardzo precyzyjny jest także układ kierowniczy i na całe szczęście ma wspomaganie hydrauliczne, a nie elektroniczne. Podsumowując - układ jezdny jest naprawdę dobrze spasowany i pozwala pokonywać zakręty z dużymi prędkościami (nawet powyżej 200 km/h) i Mercedesy ("niestety") zostają daleko w tyle, ale pamiętajmy wszyscy - nigdy nie oszczędzajmy na oponach w autach sportowych!
5,0
Karoseria
Krótko i na temat. Mój samochód: Rocznik 2011 - śladów korozji 0
Komfort
5,0
Widoczność
Brak problemów z widocznością, do tego bardzo duże lusterka ułatwiają obserwację otoczenia.
5,0
Ergonomia
Masa miejsca na wszystko. W Genesisie czujemy się jak w rasowej limuzynie, a przecież to auto sportowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać nic ująć. Wentylacja i klimatyzacja zdają egzamin, a na deser mamy podgrzewane fotele.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trochę się powtórzę - jak przy opisie ergonomii, Dużo miejsca dla pasażerów z tyłu, wygodna kanapa oraz wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym. Fotel kierowcy sterowany elektrycznie z szeroką możliwością ustawień. Komfort jazdy bardziej przypomina obszerną, wygodną limuzynę niż samochód sportowy. Jedyny minus to niezbyt wygodne zagłówki, które są zbytnio przechylone do przodu.
5,0
Wyciszenie
Jak na auto sportowe nie ma się do czego przyczepić. Dźwięk silnika jak dla mnie jest piękniejszy niż muzyka dochodząca z zamontowanego fabrycznie nagłośnienia Infinity.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ok, jak na samochód, który nie należy do marki klasy premium ten wóz tani nie jest - chodzi mi głównie o części. Dla przykładu za same klocki hamulcowe na przód zapłacicie 850zł No cóż, prawdziwy sportowy samochód wymaga użycia solidnych komponentów, a to musi trochę kosztować. Spalaniem też nie wygracie z jakimś tam Yarisem, ale frajda z jazdy zrekompensuje wszelkie koszty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj bezdyskusyjnie Hyundai Genesis Coupe KnockOutuje wszelka konkurencję! KO w pierwszej rundzie. Nowe auto z full wyposażeniem silnikiem 3.8 V6 303 KM kosztowało ok. 160 tyś. zł. Do jakiegokolwiek auta z takimi parametrami i wyposażeniem trzeba dorzucić delikatne 100 tyś. zł, a co dostaniemy w zamian? Inny znaczek na masce i nieco mniejszą oryginalność.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł mi sterownik szyby od strony kierowcy. W zimie przymarzł i się spalił, a powinien się spalić bezpiecznik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.8 V6 303KM 223kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Genesis Coupe Coupe