Chciałem mieć Mitsubishi Pajero II (zawsze uważałem ten samochód za ideał terenówki), ale stać mnie było na rocznik 1996-97. Więc gdy nadarzyła się okazja kupić taki samochód w wersji koreańskiej z roku 2001 nie zawahałem sie i teraz nie żałuję. Sprawdza się doskonale w terenie (np. na Ukrainie był bez zarzutu), jak i na asfalcie (na szybkich trasach galopuje jak się patrzy!)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem niezwykle zdziwiony siłą tego silnika (2,5 TD z INTERKULEREM). W terenie jest mocny jak i w przypadku wyprzedzania z prędkością np. 100 km/h). Wyraźnie odzczuwa się działanie turbosprężarki i to jest przyjemne kiedy średni kolos na ramie ma takie przyśpieszenie. Ale ze startu jest muł, dopiero kiedy ma obroty to odczuwa się działanie turbo.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi bez zastrzeżeń, choć czasami pod górę mam problem z włączeniem jedynki.
5,0
Układ jezdny
Doskonała konstrukcja, bo sprawdzona przy Mitsubishi Pajero. Zawsze uważałem, że to co się sprawdziło musi być dobre. I tak jest w tym przypadku - Galloper to unowocześnione Pajero I. Nawet następca Gallopera - Terracan też jest na bazie Gallopera.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń, choć widoczność do tyły jest gorsza.
5,0
Ergonomia
W kokpicie jest wszystko co potrzeba w samochodzie terenowym. Może to radio tak nisko jest mało przemyślane. Poza tym ten samochód choć pięcioletni jest tak naprawdę starą konstrukcją. Teraz już inaczej się projektuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wspaniałe ogrzewanie w zimie i dobra klimatyzacja, choć ręczna, sprawdziła się w gorące dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyna uwaga to kierownica trochę zasłaniająca zegary.Generalnie w samochodzie tym jest idealny układ przestrzenny (3 rzędy siedzeń - dwa siedzenia trzeciego rządu skłądają się na boki). Ja mam wersję długą 7-osobową, bo mi jest potrzebna wyprawówka (taki "dom" na kołach) na dłuższe wyprawy.
5,0
Wyciszenie
Typowe jak w takiej terenówce. Ale według mnie bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wybrałem Gallopera a nie Pajero z tego względu, że to takie same samochody z tym, że Galloper mniej pali. Zdecydowałem się na ten krok, pomimo, że jakość japońska jest lepsza od koreańskiej. Jednak to paliwo przy Pajero !!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielką cenę można mieć doskonałą, prawdziwą trenówkę, sprawdzającą się na asfalcie jak i w terenie (spawdzona konstrukcja ramowa). Nie jest to co prawda samochód off-roadowy, ale na 50 % w reren i 50 % na asfalt. Wiem co mówię i piszę, bo nie jest to moja pierwsza ternówka. Polecam bardzo serdecznie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest to koreańczyk, choć Pajero. Jednak ja sobie go po sprowadzeniu z Francji doprowadziłem do stanu idealnego i już o niego dbam, więc nie mam problemów. I smaruję, smaruję, smaruję.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 99KM 73kW
[l/100km]