Jazda tym samochodem to prawdziwa przygoda. Świetne właściwości terenowe i niezwykły klimat tego samochodu powodują, ze jest to auto tylko dla wybrańców, dla których możliwości silnika oraz komfort jazdy nie są najważniejsze. No i ten genialny napęd na 4 koła :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Do najszybszych i najcichszych to on nie należy, ale mnie to osobiście nie przeszkadza :)
4,0
Skrzynia biegów
Jak się nasłucham narzekań innych na ich skrzynie biegów i na to, że ciągle coś im tam szwankuje to ja osobiście muszę przyznać, że w Galloperze naprawdę nigdy nie miałem większych problemów. Jedynie czasami mam problem z wrzuceniem wstecznego, ale to bardzo rzadko
4,0
Układ jezdny
Wbrew pozorom bardzo dobrze trzyma się na zakrętach, ale czasami na równej drodze odczuwam nieprzyjemne wstrząsy kierownicy
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu widoczność jest rewelacyjna. Z tyłu już trochę gorzej, ale to na własne życzenie, bo poprzedni właściciel zamontował najciemniejsze folie na wszystkich szybach poza przednimi, więc w nocy na nieoświetlonych terenach do tyłu jeździ się po prostu na czuja bazując jedynie na bocznych lusterkach :)
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie super
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fenomenalna ręczna klimatyzacja, która momentalnie ochładza samochód w upalne dni.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca nie mogę narzekać i mogę się jedynie cieszyć, że nie muszę jeździć jako pasażer, bo z tyłu jest naprawdę ciasno
5,0
Wyciszenie
Nie wiem jak zwykle to wygląda, ale mój Galloperek to jeden wielki klekot, w którym możliwości spokojnej i zwykłej konwersacji kończą się już po przekroczeniu 100km/h. Stąd też rzadko przekraczam tą prędkość :)
A jak już jeżdzę po ciężkim i nierównym terenie to mam wrażenie jak by wszystko w tym samochodzie latało. Ale to właśnie nadaje mu ten niezwykły klimat typowego samochodu terenowego.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę średnio po 100km dziennie i muszę przyznać, że pali straszliwie w mieście. Na długich trasach przy równej i ekonomiccznej jeździe jest dużo lepiej, co nie znaczy że pali mało :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem ten samochód w 2005 roku za 30000zł z 50000km przebiegiem i naprawdę i muszę przyznać, że jest on wart nawet większych pieniędzy :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rzadko się w nim coś psuje, a jak już to są to drobiazgi wynikające z podeszłego wieku np. problemy z otwarciem klapy bagażnika, czy z prowadnicami okien
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wyczerpanie akumulatora to moja najpoważniejsza usterka wynikająca z faktu, że samochód miał przerwę przez 14 dni przy temperaturach poniżej -10C. Na nowym akumulatorze nigdy nie było żadnych problemów i zapalał bez kłopotów nawet w największe mrozy (około -30C)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 141KM 104kW
[l/100km]