Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VII Sedan

Robson, ponad rok temu
Silnik 1.6 MPI 123KM 90kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie zgodzę się z opiniami "nie jedzie". Do normalnej jazdy absolutnie wystarcza, wyprzedzić tira też nie ma co się bać, tylko trzeba sobie przypomnieć jak się jeździ wolnossącym silnikiem. Na trójce 80-120 idzie jak zły. Do tego przy normalnym użytkowaniu bardzo oszczędny.
Zawieszenie : Bardzo komfortowe.
5,0
Całokształt
Myślę że Hyundai elantra zdecydowanie jest autem, które spełni oczekiwania określonej grupy klientów. Ja zdecydowanie się do nich zaliczam. Całokształt samochodu oceniam na 6. Jak większość aut to także idzie na pewne kompromisy i ma swoje mankamenty. Przed zakupem zrobiłem porządny researcg informacji o tym aucie i pisząc poniżej oceny będę chciał się odnieść do pewnych informacji które da się znaleźć w sieci oraz własnych spostrzeżeń po zakupie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest mega cichy, po rozgrzaniu na postoju czasami można się zastanawiać czy wogole jest na chodzie. Dynamikę określił bym jako wystarczającą - dużo zależy czego się oczekuje i z czego przesiada. Na papierze osiągi może nie robią wrażenia ale w codziennym użytkowaniu daje radę. W mojej ocenie nie ustępuje 1.0 t- gdi 120km, 1.0 TSI 115 km czy 1.0 tce wymaga tylko wkręcenia na wyższe obroty, a na te wskakuje bardzo ochoczo. W dolnym zakresie obrotów ustępuje elastycznością jednostkom z turbo ale też nie jest źle. Jedynie na 6 biegu przy niższych prędkościach czuć że brakuje momentu, na pozostałych biegach nie ma tego uczucia. Porównując do ww silników z turbo w górnym rejestrze obrotów bije na głowę 1.0 tce, i idzie jak równy z równym z pozostałymi.
4,0
Skrzynia biegów
Manual bardzo przyjemny. Biegi wchodzą z fajnym uczuciem kliknięcia. Pedał sprzęgła przyjemny, pracuje lekko z odpowiednim skokiem. Jedna gwiazdka odjęta za kangura na 1. Czego by się nie mówiło i nie robiło trzeba się skupiać żeby go uniknąć. Idzie się przyzwyczaić ale jeśli ktoś jeździ dużo po mieście niech zwróci na to szczególnie uwagę.
5,0
Układ jezdny
Zestrojony bardziej komfortowo niż sportowo. Zawieszenie pracuje jak w autach wyższej klasy, miękko i bez uczucia dobijania. Zdecydowanie 6 gwiazdek. W zakrętach jest poprawnie ale nie jest to samochód do sportowej jazdy.
5,0
Karoseria
Bez żadnych uwag. Nie zauważam szczególnej podatności na rysowanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu, na boki i w lusterkach bocznych prawidłowa. Tutaj kolejna uwaga jeżeli nie masz 190 cm albo lubisz siedzieć na maksymalnie obniżonym fotelu to tylna szyba będzie tylko dekoracją. Widoczność jest bardzo ograniczona i przy manewrach miejskich trzeba posiłkować się kamera i czujnikami.
5,0
Ergonomia
Jest sporo przycisków i nie trzeba przeklikiwać się przez tablet. To duży plus. Pałąk czy też rączka jak kto woli między pasażerem a kierowcą - największe zaskoczenie. Na początku myślałem po co to ale przy użytkowaniu stwierdzam że jest to rewelacyjny pomysł. Koniec z kolanem pasażera przy tunelu, jakimś szturchaniem its. Pasażer ma swoją przestrzeń a kierowcą swoją. Poza tym sprawdza się jako dodatkowa podpórka na rękę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez żadnych uwag. Automatyczne odparowywanie szyb w okresie cieplejszym lepiej wyłączyć bo potrafi się uruchomić w najmniej oczekiwanym momencie i rzeczywiście zmrozić wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdecydowanie największy atut tego auta. Miejsca zarówno z przodu i z tyłu starczy bez kompromisów dla każdego.
5,0
Wyciszenie
Nie zgodzę się z opiniami że jest głośno. Do 120 jest rewelacyjnie. Powyżej poprawnie. Jeśli porównywać z autami kategorii b albo budżetowymi crisoverami b/c typu kamiq, scala, Sandero, duster jest ciszej, głównie za sprawą oporów powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy okresowe co 15 tysięcy. Spalanie oszczedne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Już za 90 tysięcy (wersja przed liftem) można dostać naprawdę kawał wozu. Jeżeli porównaniu taką wersję z octavia lub Honda Civik możemy być rozczarowanii. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę że za takie pieniądze dzisiaj to do wyboru jest segment b, b/c jak scala/kamiq lub conajwyzej goły duster (Suzuki Vitara zaczyna się od 95) to dojdziemy do wniosku że to dobry deal.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez żadnych uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak dotąd usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 123KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Elantra VII Sedan