Zawieszenie
: Ciche, dobrze wybiera nierówności i resoruje.
5,0
Całokształt
Auto całkowicie zwyczajne a jednocześnie niezwykłe. Z zewnątrz wygląda bardzo atrakcyjnie w porównaniu do konkurencji, wewnątrz kokpit otacza kierowce - to on jest tu ważny. Sprzedaż w EU będzie mała ale to bardzo dobrze, każdy kto kupi będzie miał nietuzinkowe auto, którego nie spotka nigdzie być może przez długi czas. Co tam masz? Mustanga, camaro, BMW M... a ja mam coś czego jest dużo mniej na drodze. W Europie ostatni silnik zbudowany według starej szkoły 77 koni z 1 litra (123km/1,6) pojemności, 4 cylindry, wtrysk pośredni, rozrząd na łańcuchu, w instrukcji brak interwału regulacji luzu zaworowego więc prawdopodobnie hydro-popychacze (to nie stara gamma ale smartstream). Brak turbiny, brak wysokociśnieniowych bezpośrednich wtryskiwaczy, brak pompy wysokiego ciśnienie, brag GPF, brak dwumasy, brak klapek i innego pseudo ekologicznego ściemniania. W instrukcji normale interwały obsługi 10-15k km przeglądy lub 7,5 km w trudnych warunkach, olej 0w20 lub 5w30. Skrzynia 6 biegowa z dobrze dobranymi przełożeniami, pracująca wzorowo. Ela kupiona za 76K brutto (baza + lakier metalik + pakiet tech (ekran lcd kolor dotyk, kamera cofania, bluetooth do android auto lub apple car play). Konkurencja nie istnieje. Corolla, Mazda3, Civic, Octawia to minimum 90-110k zł a do tego 3 cylindry, turbina i bezpośredni wtrysk - powodzenia w czyszczeniu dolotu z nagaru. Zobaczymy jak się będzie sprawować. Jak chcesz coś nowego i za nie wygórowane pieniądze a do tego jesteś spokojnym kierowcą jest to opcja do rozważenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczający, na jałowym niesłyszalny, po przekroczeniu 3k warczy jak to bywa w samochodzie.
5,0
Skrzynia biegów
Przyjemna ale do raczej wolniejszego zmieniania biegów.
na 6 przy 2500 masz 100km, przy 3000 masz 130km, 1-4 jazda 0-70 km na godzinę.
5,0
Układ jezdny
Duży rozstaw osi, dobrze się prowadzi, elektryczne wspomaganie chodzi leciutko ale czuć też co się dzieje na kołach.
4,0
Karoseria
Jeżeli chodzi o wygląd to jest lepiej niż dobrze, blacha ok, lakier ok
Komfort
4,0
Widoczność
Przyzwoita, do tyłu średnio ale jest kamera, duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Wzorowo, w salonie instrukcja nie potrzebna, cały komputer poznałem podczas wracania do domu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepłe jest wręcz gorące, zimne chłodzi więc czego chcieć więcej. Załączenie klimy nie szarpie silnikiem. Szyby nie parują co przy poprzednim aucie było nagminne i nie można było nic zrobić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, tylna kanapa i fotele bardzo wygodne, bagażnik bardzo duży.
3,0
Wyciszenie
Trochę głośno ale jak ktoś chce samochód a nie UFO to tragedii nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie 0 kosztów i niech tak zostanie jak najdłużej
5,0
Stosunek jakość/cena
No cóż to konkurencja nie istnieje, wszystko inne i porównywalne jest od 20% do 30% droższe no i w 2021 i 2020 roku zapewne nie dostępne wcześniej niż 6-12 miesięcy czekania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Działą - nowe 5 lat gwarancji więc co ma nie działać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Serwisuj auto, lej dobry olej, zmieniaj filtry to posłuży ci co najmniej 10 lat.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 123KM 90kW
[l/100km]