Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VII Sedan

zajjack, 2 lata temu
Silnik 1.6 MPI 123KM 90kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Ciche, dobrze wybiera nierówności i resoruje.
5,0
Całokształt
Auto całkowicie zwyczajne a jednocześnie niezwykłe. Z zewnątrz wygląda bardzo atrakcyjnie w porównaniu do konkurencji, wewnątrz kokpit otacza kierowce - to on jest tu ważny. Sprzedaż w EU będzie mała ale to bardzo dobrze, każdy kto kupi będzie miał nietuzinkowe auto, którego nie spotka nigdzie być może przez długi czas. Co tam masz? Mustanga, camaro, BMW M... a ja mam coś czego jest dużo mniej na drodze. W Europie ostatni silnik zbudowany według starej szkoły 77 koni z 1 litra (123km/1,6) pojemności, 4 cylindry, wtrysk pośredni, rozrząd na łańcuchu, w instrukcji brak interwału regulacji luzu zaworowego więc prawdopodobnie hydro-popychacze (to nie stara gamma ale smartstream). Brak turbiny, brak wysokociśnieniowych bezpośrednich wtryskiwaczy, brak pompy wysokiego ciśnienie, brag GPF, brak dwumasy, brak klapek i innego pseudo ekologicznego ściemniania. W instrukcji normale interwały obsługi 10-15k km przeglądy lub 7,5 km w trudnych warunkach, olej 0w20 lub 5w30. Skrzynia 6 biegowa z dobrze dobranymi przełożeniami, pracująca wzorowo. Ela kupiona za 76K brutto (baza + lakier metalik + pakiet tech (ekran lcd kolor dotyk, kamera cofania, bluetooth do android auto lub apple car play). Konkurencja nie istnieje. Corolla, Mazda3, Civic, Octawia to minimum 90-110k zł a do tego 3 cylindry, turbina i bezpośredni wtrysk - powodzenia w czyszczeniu dolotu z nagaru. Zobaczymy jak się będzie sprawować. Jak chcesz coś nowego i za nie wygórowane pieniądze a do tego jesteś spokojnym kierowcą jest to opcja do rozważenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczający, na jałowym niesłyszalny, po przekroczeniu 3k warczy jak to bywa w samochodzie.
5,0
Skrzynia biegów
Przyjemna ale do raczej wolniejszego zmieniania biegów. na 6 przy 2500 masz 100km, przy 3000 masz 130km, 1-4 jazda 0-70 km na godzinę.
5,0
Układ jezdny
Duży rozstaw osi, dobrze się prowadzi, elektryczne wspomaganie chodzi leciutko ale czuć też co się dzieje na kołach.
4,0
Karoseria
Jeżeli chodzi o wygląd to jest lepiej niż dobrze, blacha ok, lakier ok
Komfort
4,0
Widoczność
Przyzwoita, do tyłu średnio ale jest kamera, duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Wzorowo, w salonie instrukcja nie potrzebna, cały komputer poznałem podczas wracania do domu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepłe jest wręcz gorące, zimne chłodzi więc czego chcieć więcej. Załączenie klimy nie szarpie silnikiem. Szyby nie parują co przy poprzednim aucie było nagminne i nie można było nic zrobić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, tylna kanapa i fotele bardzo wygodne, bagażnik bardzo duży.
3,0
Wyciszenie
Trochę głośno ale jak ktoś chce samochód a nie UFO to tragedii nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie 0 kosztów i niech tak zostanie jak najdłużej
5,0
Stosunek jakość/cena
No cóż to konkurencja nie istnieje, wszystko inne i porównywalne jest od 20% do 30% droższe no i w 2021 i 2020 roku zapewne nie dostępne wcześniej niż 6-12 miesięcy czekania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Działą - nowe 5 lat gwarancji więc co ma nie działać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Serwisuj auto, lej dobry olej, zmieniaj filtry to posłuży ci co najmniej 10 lat.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 123KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Elantra VII Sedan