Proste auto. Myśle, ze jego najwieksze zalety wyjda po ok 150 200 tyś km kiedy inni będą walczyć z wtryskami, turbo, gpf, start stopem, rozrusznikam a elantra będzie dalej jeździć. Wyciszenie mogłoby być lepsze (nadkola !) średnio wykończony bagażnik.
Ogólnie po kilku tyś km jestem zadowolony i polecam. Dobrze działją automatyczne światła, media nie wieszają się, android auto i bluetooth płynne. Elantra w europie jest niedoceniana a w ameryce północnej czy azji odnosi spore sukcesy. Szkoda, że na rynek europejski dali 1.6 a nie 2.0 147km
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na małą moc jest dobrze. Wystarczający na codzień. Prosta konstrukcja. Do 4 tyś cichy, powyżej robi się głośno.
5,0
Skrzynia biegów
bardzo dobra precyzja. Na 6 biegu na autostradzie wysokie obroty ale tak musi być w 1.6...
5,0
Układ jezdny
Jak na konstrukcję z belką z tyłu spisuje się nadwyraz dobrze. Żadnych uwag, jedzie jak prawilne auto rodzinne :)
5,0
Karoseria
Jaka jest każdy widzi. Lakier po 4,5 tyś km bez odprysków zmatowień itp. Klamki zewnętrzne mają minimalny luz ale na tle problemów innych marek tj drobnostka.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera tył 7/10. Raczej patrzę po lusterkach z przywyczajenia. Boczne luterka duże, środkowe średnio pomocne bo tylna szyba wysoko umieszczona.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne grzanie/ klima. Fotele i kierownica grzane więc czekam na mrozy :) Auto ma funkcję auto odparowania szyb - fajnie działa. Nawiewy na tył działają a nie tylko sa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i tyłu. Fotele z ręczną regulacją da się nisko ustawić. 10/10
3,0
Wyciszenie
Do 4 tyś RPM cicho lub prędkości 120-130 km/h dobrze. Powyżej robi się głośno. Na długiej trasie może być nieco męcząco ale ja robię max 200 km i jest wystarczająco. Nadkola jak we wszystkich azjatyckich autach słabo wyciszone. Słychać jak kamyczki/ błoto z jezdni obija się o nie. należałoby to poprawić. Na luzie silnika w środku nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po 4.5 tylko paliwo/ płyn spryskiwacze. Prosta konstrukcja - licze na tanie utrzymanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kawał auta w dobrej cenie. Poprzednia elantra była tańsza ale ta jest lepiej wyciszona, lepiej się prowadzi no i jest nowym modelem a auta drożeją z każda generacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie bezawaryjnie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez żadnego problemu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 123KM 90kW
[l/100km]