Auto kupione dla żony. Dojazd do pracy, przedszkola etc. Jako punkt odniesienia podam bmw 530d, które użytkuje i sobie chwale. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że BMW 5er jest pozycjonowane wyżej a Elantra to tani kompakt
Elantra smart + pakiet winter + 17 felgi (to może mieć wpływ na niektóre moje uwagi)
Na minus:
-brak osłony pod silnikiem (!) dostępne na rynku stalowe 1200 zł(po co ? plastik w zupelności by chronił przed syfem z jezdni)
-słaba blacharka. Mimo, że to nowe auto to można odnieść wrażenie, że to wydmuszka w porównaniu z 5er BMW. Może to być spowodowane tym, że moje 5er powstało ładnych parę lat temu kiedy panowały nieco inne standardy. Na pocieszenie powiem , ze w hondzie jazz, civicu, mazdzie 3 2021 blacha tak samo tragedia.
-brak automatycznych szyb x4 a jedynie kierowcy - możliwe ,że w executive jest 4x
-brak funkcji follow home świateł
-brak domykania / otwierania szyb z pilota
-maska (ciężka) na patyku a nie teleskopach ale to małe piwo
-brak możliwości otwarcia bagażnika z klapy a jedynie z pilota / kabiny.
-brak możliwości otwarcia klapki wlewu paliwa gdy podjeżdżamy na stację (trzeba pamiętać aby pociągnąć dźwignię przy fotelu). Mały zbiornik chyba 47 L ale tak to bywa w nowych autach.
-bagażnik: średnio foremny, brak dodatków typu kieszenie, schowki, haczyki itp. Mata bagażnika to DRAMAT! dobrze , że bawełnianej koszulki nie dali ... Zawiasy bagażnika zajmują przestrzeń w środku. na suficie bagażnika luzem kable... Sylwetka auta sugeruje, że to liftback a jednak sedan. Mogłoby być bardziej praktycznie.
Na plus:
-silnik: można go uznać i za wadę jak i zaletę. Kupując auto liczyłem się z średnimi osiągami i średnim spalaniem ale ,że szukałem auta na dłużej to wolałem kupić 1.6 MPI niż iść w hybrydy czy turbo benzyny z gpf, elektrycznymi silnikami, systemem S&S. Diesel odpadł w przedbiegach bo mam już jednego a dwa żona mało jeździ. Dużo wskazuje na to, że będzie to mało problematyczna jednostka. Podobno dobrze znosi LPG. Auto jedzie tak jak na 1.6 mpi przystało czyli po prostu normalnie. Jak ktoś oczekuje, że go będzie mdliło przy przyspieszaniu to niech szuka czegoś innego. W środku w niskich obrotach jest cichutko. Na zewnątrz ledwie słychać pracujący silnik - na prawdę spoko. Wibracji a w kabinie nie ma.
-skrzynia manual 6b. Wszystko ok ! biegi wchodzą na prawdę płynnie, dobry skok. Żadnych wibracji na lewarku. Jako uwaga: sprzęgło chodzi bardzo lekko. Po przesiadce do bmw myślałem, że mi coś blokuje pedał sprzęgła bo tak twardo chodzi. Ja wole akurat to z bmw ale elantra ok
-nowoczesny wygląd. Może się podobać. Wzbudza zaciekawienie na ulicy
-jak na kompakt duże auto i sporo przestrzeni w środku. Dla rodziny 2+2 ok.
-wygodne fotele
-dobra pozycja za kierownicą. Kierownice da się mocno wysunąć a fotel z ręczną regulacją nisko ustawić
-wykonanie wnętrza: dużo średniego plastiku, praktycznie brak piano black. Jak na ten segment jest w porządku. Myślałem, że będzie gorzej. Kokpit bardzo czytelny
-spore lusterka, dobrze oddają odległość
-Multimedia: pomimo słabego nagłośnienia gra fajnie. Niewiele gorzej niż w BMW. Wszystkie multimedia działają bez zacięć. Przeciętnej jakości kamera cofania (jakoś kiepsko oddaje odległość?, jasność dobra)
-wersja smart ma koło dojazdowe co nie jest taką oczywistością w dzisiejszych czasach.
-nawiewy na tył są w najprostszej formie ale po prostu działają
Sumując: jak ktoś szuka auta prostego, wygodnego, które nie zdrenuje portfela a przy tym nie ma aspiracji aby zawsze być szybszy od auta obok to będzie zadowolony. Do tego jest to pełnowymiarowe auto (przymierzałem się też do mazdy 3 i hrv ale tam z tyłu było ciasno). Odezwę się jak minie trochę czasu :)
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 123KM 90kW
[l/100km]