Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VII Sedan

Paweł, 3 lata temu
Silnik 1.6 MPI 123KM 90kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia CTV
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Systemy wspomagania kierowcy wymagają jeszcze dopracowania, dość męczące jest ciągłe sygnalizowanie przekroczenia linii itp
5,0
Całokształt
Hyundai Elantra VII, wersja limited z CTV (bez skóry i panoramy), świetny samochód, bardzo zwracający na siebie uwagę (czuję się jakbym jeździł jakimś ferrari czy lambo), więc jeśli zależy ci na wpisaniu się w tłum - odradzam zakup.
Wrażenia
4,0
Silnik
Motor 1,6 123 KM, w porównaniu z poprzednią generacją ubyło 5 kucyków, nie mogę mówić że jest to demon szybkości, raczej "dziadkowóz", dla mnie liczyło się to że jeżdżąc wcześniejszą generacjią nabiłem około 110 000 km bez jakichkolwiek problemów, stąd decyzja o zakupie takiego samego silnika, spalanie w trybie ECO średnio trasa - miasto około 6,5 l/100 km.
5,0
Skrzynia biegów
Automat CVT, płynne zmiany biegów, po przesiadce z ręcznej nie widzę lepszej skrzyni, oczywiście przy silniku 1,6 nie ma co liczyć na wysoką kulturę pod kątem głośności, jeśli ostro wcisnę gaz np. w trybie sport, silnik tak wyje jakby miał wypaść, biegi zmieniają się gładko bez szarpnięć, możliwa zmiana ręczna
5,0
Układ jezdny
samochód prowadzi się bardzo gładko i bezpiecznie, największym minusem jest system utrzymywania w pasach, wspomaganie działa dość ostro, przypuszczam że kierowcy jadący za mną mogą mieć odczucie że prowadzę po kilku piwach...
5,0
Karoseria
ładne malowanie, lakier metaliczny kolor cyber grey, brak uwag
Komfort
5,0
Widoczność
jak dla mnie trochę za gruby słupek A, lekko ogranicza widoczność ale idzie się przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
W mojej opinii największym plusem tego samochodu jest zaprojektowanie fizycznych przycisków (radio, navi, media i inne) oraz dedykowanego panelu do klimatyzacji, u konkurencji niestety włączenie grzania foteli wymaga wejścia na n-ty poziom w androidzie a tutaj klikasz i jest włączone. Dźwignia zmiany biegów dość "mięsista" ale wygodna w użyciu, z tyłu odczuwalnie jest więcej miejsca niż z 6 generacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszytko działa ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dużo miejsca, siedzi się wygodnie
5,0
Wyciszenie
Jest lepiej niż w 6 generacji, w starej wersji przy prędkości ponad 140 km było dość głośno i taka jazda był męcząc, tutaj jest trochę lepiej, chociaż nie jest to poziom premium - więc nie ma też czego wymagać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trudno jest oceniać po 1000 km ale liczę że samochód będzie równie bezawaryjny co poprzednik
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za wcześnie na usterki

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 123KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Elantra VII Sedan