Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VII Sedan Facelifting
Wojtek,
3 miesiące temu
Silnik 1.6 MPI 123KM 90kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
2 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
W czerwcu 2024 roku odebrałem czwartą, nową Elantrę po Faceliftingu 1,6 MPI ze skrzynią CVT w wersji Executive z dodatkowym pakietem SAFETY w inowrocławskim salonie Hyundaia. Powody zakupu kolejnej Elantry były dwa. Pierwszy, to zadowolenie z poprzednich aut, którymi jeździłem a drugi, to zadowolenie z salonu i serwisu Hyundaia w Inowrocławiu. Przejechałem prawie 2000 km i chcę się ponownie podzielić moimi opiniami o Elantrze (poprzednie opinie znajdują się na Autocentrum.pl z 2016 roku pod nickiem Wojtek i z 2022 roku pod nickiem Wojciech). Zacznę od wyglądu (choć to kwestia gustu). Auto wyróżnia się na drodze stylistyką. Nie raz zauważyłem przechodniów oglądających się za przejeżdżającą najnowszą Elantrą. Kilka razy podeszli do mnie kierowcy i wypytywali o silnik, wyposażenie i wrażenia z jazdy. Wielkie brawa dla stylistów Hyundaia. Stworzyli wyjątkowo ładne auto. Jak poprzednie Elantry, tak i ta jest przestronna i komfortowa w czasie jazdy. Brawa za pozostawienie fizycznych przycisków na desce rozdzielczej do sterowania multimediami, klimatyzacją i nawigacją. Wszystko jest pod ręką i proste w obsłudze. Dla lubiących ekrany jest także możliwość sterowania funkcjami auta dotykowo. Deska rozdzielcza i tunel między fotelami po prostu musi się podobać i pasuje do bardzo nowoczesnej karoserii. Auto posiada wiele systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy, które poprawiają bezpieczeństwo podróżujących Elantrą. Mam tylko zastrzeżenia do systemu rozpoznającego znaki drogowe. Moim zdaniem nie jest zbyt precyzyjny. W poprzedniej Elantrze miałem klasyczny automat, w obecnej jest bezstopniowa skrzynia CVT. Pracuje ona doskonale i nie bardzo rozumiem kierowców, którzy generalnie narzekają na głośność pracy takich skrzyń. Hyundai chyba znalazł skuteczny lek na tę bolączkę skrzyń CVT, bo ja jestem bardzo zadowolony z jej pracy, a ponadto auto pali o 0,5 l paliwa mniej na 100 km w porównaniu ze skrzynią automatyczną – klasyczną (na trasie drogami lokalnymi, nie przekraczając 90 km/h pali 4,9 - 5,0 l na 100 km). Wbrew niektórym opiniom moim zdanie auto, jak trzeba, to sprawnie przyspiesza i nie ma problemu z bezpiecznym wyprzedzaniem innych samochodów na drodze. Zawieszenie jak w poprzednich Elantrach jest komfortowe a hamulce sprawnie zatrzymują auto. Zawracanie autem o długości 4,7 m nie sprawia żadnych trudności. Widoczność z kabiny jest dobra. Klimatyzacja i wentylacja działa sprawnie i cicho. Ledowe światła drogowe robią dobrą robotę i działają moim zdaniem jeszcze lepiej od poprzednich ( w Elantrze VI także miałem światła led z przodu i tyłu auta). Fabryczna nawigacja działa zaskakująco dobrze a Bluelink ma sporo ciekawych i przydatnych funkcji, o których nie będę się teraz rozpisywał. Mam jednak kilka pytań do konstruktorów. Dlaczego zrezygnowali z uchwytu do zamykania bagażnika, kosztuje zapewne kilkanaście centów (w Elantrze VI miałem taki uchwyt i nie brudziłem sobie rąk zamykając bagażnik). Dlaczego podłokietnik między siedzeniami jest tak krótki (w poprzedniej Elantrze był regulowany w poziomie). Dlaczego siedzenie przednie dla pasażera jest umieszczone prawie 5 cm niżej (dokonałem pomiaru) niż w Elantrze VI. To auto dla specyficznego odbiorcy a nie samochód sportowy. Kilka osób, które ze mną jechały skarżyło się na problem z wsiadaniem i wysiadaniem z nowej Elantry. Tych kilka niedociągnięć konstrukcyjnych nie zmienia ogólnej oceny Elantry po Faceliftingu. To nadal bardzo przestronne i komfortowe auto, o prostych rozwiązaniach w napędzie i zawieszeniu, ale z nowoczesną i rozbudowaną elektroniką poprawiającą komfort podróżowania i bezpieczeństwo pasażerów. Wygląd auta jest bardzo nowatorski i nietuzinkowy. Samochód wyróżnia się w tłumie podobnych i nijakich aut. Każda kolejna wersja Elantry jest moim zdaniem lepsza ( wiem co mówię, bo to moja czwarta Ela). Mimo kilku mankamentów, o których wspomniałem, jestem bardzo z zakupu zadowolony, a jazda sprawia mi dużą przyjemność. Jedynie szkoda, że Hyundai wycofuje z polskiego rynku takie fajne auto!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
W swojej prostocie jest unikatem na obecnym rynku
5,0
Skrzynia biegów
Doskonale współpracuje z silnikiem
5,0
Układ jezdny
Jak zwykle w Elantrach komfortowy
5,0
Karoseria
Wyróżniająca się na tle innych aut
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra
4,0
Ergonomia
Z wyjątkiem zbyt niskiego siedzenia dla pasażera, zbyt krótkiego podłokietnika dla kierowcy i braku uchwytu do zamykania klapy bagażnika reszta na wysokim poziomie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spełnia moje oczekiwania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ponadprzeciętne w porównaniu z podobnymi autami
5,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest OK
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W poprzednich trzech moich Elantrach koszty przeglądów i spalanie były OK. Obecna pali mniej to i koszty spadną
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobra
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poprzednie się nie psuły to i ta powinna być bezawaryjna
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak i niech tak pozostanie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 123KM 90kW
[l/100km]