Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VII Sedan Facelifting
ML,
7 miesięcy temu
Silnik 1.6 MPI 123KM 90kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
2 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Poprzednią Elantrą (rocznik 2011, V generacja) rodzinnie przejechaliśmy (trzech użytkowników) 140000 km. W tym czasie wymieniane były: sprzęgło (2x) , drążek układu kierowniczego, szczotki alternatora, klocki i tarcze hamulcowe (1x). Całkowicie awaryjna więc nie była ale nigdy nie trzeba jej było holować. Wolnossący silnik zmienił się niewiele przez te kilkanaście lat i jest teraz na rynku samochodowym ewenementem. Przy spokojnej jeździe mało pali i mam nadzieję, że będzie niezawodny.
Tym razem wybrałem CVT aby uniknąć jałowych dyskusji o tym, kto niszczy sprzęgło. Wygoda użytkowania (multimedia, asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, automatyczne światła, dostęp bezkluczykowy, auto hold, kamera cofania, czujniki przód i tył) jest znacząco wyższa niż ta dla poprzedniej wersji. Jest kilkanaście polskich recenzji na youtube, chyba wszystkie pozytywne. Zagraniczne recenzje są też pozytywne, ale dotyczą samochodów z mocniejszymi silnikami, które u nas nie są dostępne. Android Auto i Apple Car Play są w wersji przewodowej. Za 200 PLN kupiłem na Allegro Carplay Carlink 5.0. Działa bez zarzutu bez żadnych uaktualnień. Nawigacja fabryczna jest zaskakująco dobra. System multimedialny aktualizuje się automatycznie (samochód ma modem GSM). Aplikacja mobilna pokazuje lokalizację samochodu i informacje diagnostyczne. System rozpoznawania znaków drogowych to porażka - działa bardzo przeciętnie. Nie wyłączam ostrzeżeń dźwiękowych chociaż mogą być irytujące.
Wrażenia
4,0
Silnik
Czasami na autostradzie brakuje trochę mocy ale na dłuższych trasach przy średniej prędkości 120 km/h pali koło 6l. Na drodze krajowej 5l to żadna rewelacja. W mieście jest zdecydowanie gorzej (brak systemu start-stop). Komputer pokładowy liczy zużycie paliwa tylko w ruchu.
5,0
Skrzynia biegów
CVT działa bez zarzutu. Są cztery tryby ECO, Normal, Smart, Sport. Biegi można zmieniać też ręcznie, tylko po co?
5,0
Układ jezdny
W porównaniu do starej wersji, zdecydowanie lepszy. Nie wiem jakie znaczenie mają tutaj opony niskoprofilowe.
5,0
Karoseria
Stylistyka jest kontrowersyjna, nie każdemu się spodoba. Dla mnie jest OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki przednie są na tyle wąskie, że widoczność do przodu jest dobra. Do tyłu jest przeciętnie, ale zawsze można włączyć kamerę cofania. Lusterka boczne bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wygodna obsługa za pomocą przycisków i ekranu dotykowego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo obszerne wnętrze i duży bagażnik z opcją zbliżeniowego otwierania.
4,0
Wyciszenie
W mieście bardzo cicho. 110 km/h cicho. 120 km/h akceptowalnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prosty silnik z łańcuchem rozrządu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo wysoki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno coś powiedzieć po 2000 km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie OK.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 123KM 90kW
[l/100km]