Szukając auta nawet nie wiedziałem o istnieniu Hyundai Elantra. Czysty przypadek. Znajomy przyjechał poprzednią wersją i się zakochałem. Szukałem w kolorze Marina Blue i udało się. W tym kolorze wygląda genialnie (ewentualnie biały też ładny ;-) ). ZALETY:
- auto ma niepowtarzalną, lekko sportową linię
- bardzo dobrze wyciszone (czytałem inną opinię, że jest głośne i byłem bardzo zaskoczony - może chodziło o silnik diesla). do 150-160 jest bardzo cicho. Maska jest dodatkowo wyciszona
- skrzynia biegów działa bardzo precyzyjnie i bardzo lekko
- dużo miejsca wewnątrz, dodatkowo na tylnych miejscach nie ma tradycyjnego wystającego tunelu na podłodze
- duży bagażnik
- oszczędny, elastyczny i co ważne niezawodny, wolnossący silnik (130KM)
WADY:
- wskaźnik średniego zużycia paliwa zaniża wskazanie dokładnie 0,5 l/100 km
- brak wycieraczki tylnej szyby (no ale to sedan;-) )
- otwarcie bagażnika tyko z kluczyka lub przy fotelu kierowcy (nie ma przycisku na klapie) i wada i zaleta ;-)
- w bagażniku dość mocno wchodzą do bagażnika pałąki od zawiasów
- bardzo małe schowki w drzwiach (wchodzi tylko mała butelka) w Octavi wchodziła nawet 1.5 litrowa
- kierownica blokuje się tylko w 2 położeniach i po wyłączeniu silnika, bez wspomagania czasem ciężko ją zablokować
- słabo (szczególnie wieczorem i przy drobnym deszczu) działa automatyczny system wycieraczek.
- oryginalne wycieraczki szyb od razu poszły do kosza. Pierdziały okropnie
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest jednym z mocniejszych elementów samochodu. Wolnossący, mocny 130 KM, elastyczny i oszczędny. Do tego cichy. Na wolnych obrotach prawie nie słychać.
5,0
Skrzynia biegów
Działa bardzo precyzyjnie. Dobrze zestopniowana 6 biegowa skrzynia umożliwia podróżowanie 150 km/h przy ok 4 tys.obr.
4,0
Układ jezdny
Zestrojony komfortowo. Czasem przy ostrej jeździe na nierównościach lekko "myszkuje". Dobrze, że nie kupiłem kół 17" bo by było za twardo. Uważam, że 16" są idealne.
5,0
Karoseria
Piękna linia, szczególnie w kolorze Marina Blue. Elementy bardzo dobrze spasowane.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Przy cofaniu pomaga kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Intuicyjne rozmieszczenie przycisków. Kierownica i fotel kierowcy mają regulowaną wysokość.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja działa wzorcowo. Osobny nawiew na tylne siedzenia. Nawet w upalny dzień po ok 1-2 minutach leci zimne powietrze. Jest dodatkowy nawiew na tylne szyby - w sedanie bardzo przydatne. Podobnie z ogrzewaniem. Nie ma nic do zarzucenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na tylnej kanapie najlepiej podróżuje się w 2 osoby ze względu na podłokietnik. Osoba jadąca w środku ma dość twarde siedzisko i oparcie, za to nie ma wystającego tunelu na podłodze. Ze względu na mocno obniżający się tył samochodu, osoby powyżej 185 cm na tylnej kanapie mogą głową dotykać dachu. Miejsca na nogi jest pod dostatkiem nawet dla wysokich osób zarówno z przodu jak i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
W samochodzie jest na prawdę cicho. Dobrze wyciszony. Nawet przy prędkościach powyżej 140 km/h podróżuje się komfortowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie tylko paliwo i płyn do spryskiwacza. Średnie zużycie paliwa ok 7,5l. to bardzo dobry wynik jak na silnik 1.6 i 130KM.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć lepsze auto w tej cenie. Dobrze wyposażone z piękną linią nadwozia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory (1 rok i 12 tys. przebiegu) żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory (1 rok i 12 tys. przebiegu) żadnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 128KM 94kW
[l/100km]