Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VI Sedan

Paweł, 5 lat temu
Silnik 1.6 MPI 128KM 94kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 57 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
3,79
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : wszechobecna rdza, jakaś masakra...
2,0
Całokształt
Uzupełnienie mojej opinii, poniżej użytkownik "Paweł" dotyczy tylko i wyłączenie obserwacji karoserii We wcześniejszej opinii wspominałem o korozji pod tylną szybą, temat zgłosiłem na jesieni ubiegłego roku do ASO Hyundai w Małopolsce, korozja miała być usunięta, niestety tak się nie stało, w lutym tego roku zauważyłem że korozja pojawiła się ze zdwojoną siłą, było to nie do uwierzenia, bo w jaki sposób przemalowane miejsce nadal kwitnie. Wszystko się okazało jasne kilka dni temu kiedy zleciłem niezależną ekspertyzę rzeczoznawcy PZMOT. W miejscu rzekomej naprawy była tylko jedna warstwa lakieru, więc nie było mowy o lakierowaniu, tylko o polerowaniu samochodu. Wprawdzie nie umawiałem się na malowanie w ASO - jednak każdy zdrowo myślący człowiek na to liczy - bo jak inaczej usunąć rdzę. Jednak w ASO myślą bardziej ekonomicznie, bo po co malować jak można przepolerować i będzie spokój z klientem przez kilka miesięcy. Jeśli ktoś z Państwa posiada taki model to sugeruję po otwarciu bagażnika zajrzeć w okolice gumy uszczelniającej rant bagażnika, u mnie jest tam żywa rdza... Temat rdzy pod tylną szybą to tylko wierzchołek całego problemu z białym lakierem. Okazuje się że praktycznie mówiąc cały samochód na dzisiaj jest zardzewiały, Są to bardzo małe ogniska rdzy na dachu, masce, tylnej klapie, drzwiach. Po zgłoszeniu tego faktu w ASO otrzymałem odpowiedź że winowajcą są hamulce i nawiewany z nich na cały samochód pył z opiłkami metalu, które to wtapiają się w lakier powodując korozję - ogólnie to większej bujdy nie słyszałem jak żyję, mógłbym przyjąć takie tłumaczenie w okolicy kół ale nigdzie indziej. Jak wcześniej wspomniałem zleciłem ekspertyzę rzeczoznawczy i odkryłem dość ważny fakt. Samochód który eksploatuje jest bardzo oszczędnie pomalowany, można powiedzieć "posmarkany" lakierem, maksymalna grubość lakieru to około 120 mikronów, natomiast minimalna to 47 mikronów. niestety na moją niekorzyść nie ma minimalnej normy grubości lakieru więc nie mogę z tym nic zrobić. Żeby nie tracić gwarancji muszę pojechać do ASO na polerowanie warstwy lakieru, która po polerowaniu będzie jeszcze cieńsza co jeszcze bardziej nakręci całą spiralę, powodując jeszcze szybszą korozję. Hyundai nie widzi w całej sytuacji żadnego problemu. Odradzam zakup tego modelu, szczególnie w kolorze białym. Paweł
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
1,0
Karoseria
jest źle
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Elantra VI Sedan