Ogólnie bardzo dobre auto. Ładny wygląd , wolnossący silnik. Spalanie w normie , do 120 km/h pali poniżej 6l/100 km , przy oszczędnej jeździe na długiej trasie komputer pokazuje mi średnie spalanie 5,4 l /100. To auto do spokojnej ekonomicznej jazdy. Przy wyższych prędkościach powyżej 140 km/h niepewnie się prowadzi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oszczędny , ale brakuje mocy. Maksymalny moment osiągalny przy wysokich obrotach. Coś za coś , nie ma turbiny , mniej potencjalnych problemów serwisowych.
5,0
Skrzynia biegów
Idealna , lekka zmiana biegów , precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
Miękkie zawieszenie , mniej pewny przy szybkiej jeździe
5,0
Karoseria
Twarda blacha , nie ugina się , jasny lakier bardzo twardy. Bryła zwarta nie , trzeszczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność , do tylu gorsza ,ale jest kamera i czujniki cofania , więc nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Klasyczne rozmieszczenie. Nie trzeba czytać instrukcji od razu wiadomo co i jak.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja , dobrze chłodzi w lecie. W zimie dodatkowe podgrzewane fotele i kierownica , szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca dla pasażerów i kierowcy.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie , ceny w serwisie do zaakceptowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Przed zakupem myślałem o Toyocie Carinie . Wybrałem Elantrę bo jest to auto lepiej wykonane za podobne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 128KM 94kW
[l/100km]