Samochód użytkuje od października 2016, do dzisiaj zrobiłem około 42 000 km bez żadnych usterek, nie licząc swojego lenistwa przy wymianie kół - nie chciałem kręcić standardowym podnośnikiem i zastosowałem podnośnik butelkowy - słupkowy, niestety efekt był taki, że mam wgniotki na progach i wiedzę żeby tego więcej nie robić. W poprzednich samochodach czyli skodzie i fokusie takiego efektu nie było więc można dyskutować o jakości blachy w Hyundiu. Samochód bardzo elegancki jak na swoją klasę, mało spotykany na ulicach. W czasie jazdy na autostradzie z prędkością ponad 140 km/h mało przyjemny ze względu na bardzo duży hałas, najlepiej nie przekraczać 120 i jest w środku komfortowo. Na podsumowanie bardzo polecam samochód i chętnie podzielę się uwagami z zainteresowanymi kupnem (lopez.gol@vp.pl)
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik relatywnie cichy, "toporna" konstrukcja czytaj bardzo bezawaryjna, po 4200 km tylko wymiana oleju i verva 98
4,0
Skrzynia biegów
nie wiem czy to jest wina mojej nieumiejętności zmiany biegów ale kilka razy zdarzyło mi się ze bieg nie wskoczył, zdarza się to tylko wtedy gdy podkręcę bardzo wysoko ślinik np czasie szybkiego ruszania przy przełączaniu z 1 na 2 - niestety głos dobiegający ze skrzyni nie jest miły.
5,0
Układ jezdny
nie mam żadnych problemów,
4,0
Karoseria
samochód jest garażowany jednak przy tylnej szybie zauważyłem maluteńkie ognisko korozji, promień około 1mm2, temat będzie zgłoszony w serwisie na 45 000 km, bo wtedy również przypada przegląd karoserii.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
samochód jest bardzo ekonomiczny, średni pokonuje około 20 000 do 25 000 km rocznie, do tej pory średnie spalanie jest na poziomie około 6,4 l/100km. Rewelacyjnie oceniam koszty serwisu Hyundai, przegląd po 15 i 30 tys km kosztował mnie tylko 463 zł, ciężko jest wykonać autoryzowany serwis w takiej cenie, nawet skoda się nie umywa.
5,0
Stosunek jakość/cena
ogólne stosunek jakość/cena jest bardzo wysoki, no oczywiście to nie BMW czy Audi ale Elantra nie ma się wcale czego wstydzić, co więcej samochód ma bardzo nowoczesną bryłę, która jeszcze długo będzie przyciągała wzrok przechodniów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 128KM 94kW
[l/100km]