Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VI Sedan

Bartek, 6 lat temu
Silnik 1.6 MPI 128KM 94kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie, jakość wykonania, stylistyka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Kiepskie zestrojenie zawieszenia.
4,0
Całokształt
Całokształt wypada bardzo korzystnie, stosunek jakości do ceny zaskakuje zdecydowanie pozytywnie, niestety jest kilka mankamentów, które są drobne, ale bardzo irytujące, dlaczego Hyundai ich nie poprawił? Uważam jednak, że w tej klasie konkurencja ma się czego obawiać. Ogólna ocena jest jednak bardzo zadowalająca jeżeli ktoś nie ma zbyt wygórowanych wymagań, w końcu jest to kompaktowy sedan, a nie S-klass.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wystarczający do sprawnego poruszania się po mieście i na trasie, nie jest demonem prędkości, czy elastyczności, ale ma dużo innych zalet. Jego prosta konstrukcja przynajmniej w teorii zapewniać powinna bezproblemową eksploatację, a w późniejszym okresie możliwość założenia instalacji gazowej, aż dziwne, że Hyundai nie ma w swojej ofercie Elantry z fabrycznym gazem. Apetyt na paliwo umiarkowany. Gdyby tylko był ciut mocniejszy....
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona skrzynia biegów, lewarek bardzo pewnie i precyzyjnie przechodzi w żądaną pozycję, nie haczy, nawet przy szybkiej zmianie przełożenia. Brak jakichkolwiek zastrzeżeń do pracy skrzyni.
3,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy reaguje jest dość dobrze zestrojony, może nawet lekko "sportowy", auto chętnie wykonuje polecenia kierowcy, jednocześnie dając pełny obra sytuacji na drodze przekazywany z kół auta, o tyle zawieszenie jest największą wadą tego samochodu. Przy większych prędkościach auto staje się nerwowe, niestabilne, największym wyzwaniem dla zawieszenia są poprzeczne nierówności, z którymi auto po prostu sobie nie radzi, kierowca ma wrażenie jakby auto chciało odkleić się od drogi, w moim subiektywnym odczuciu również zbyt mocno wychyla się na boki podczas pokonywania zakrętów. Niedopracowane zawieszenie w tym aucie to jego największy mankament, który mam nadzieję zostanie poprawiony. U konkurencji w tej kwestii jest o niebo lepiej, wzór w klasie jakim jest Focus deklasuje Elantrę na tym polu pod każdym względem, a szkoda....
5,0
Karoseria
Kwestia gustu, moim zdaniem bardzo ładne auto, pokuszę się o stwierdzenie, że najładniejsze w klasie, z przodu oraz z boku bardzo przypomina mi Jaguara XE, za to tył to Lexus, oczywiście piszę to w pozytywnym znaczeniu. Brawo Hyundai, Panowie z Korei, że małe budżetowe sedany, wcale nie muszą być nudne i brzydkie.
Komfort
5,0
Widoczność
Spore lusterka, dobra widoczność w każdą stronę, brak jakichkolwiek zarzutów do widoczności.
4,0
Ergonomia
Auto obsługuje się bardzo prosto i intuicyjnie, przełączniki są logicznie rozmieszczone i dość wygodne w obsłudze, mały minus, za przeładowanie przyciskami kierownicy, po kilku dniach jednak można się przyzwyczaić i obsługa również w tym zakresie staje się bezproblemowa i bardzo intuicyjna. Czytelność zegarów i wszelkich informacji na dobrym poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam auto w wersji z dwustrefową klimatyzacją, z oddzielnym nawiewem na tylną kanapę, co nie jest takie oczywiste w tej klasie pojazdów. Wentylacja wydaje się sprawna i wydajna, poczekajmy do lata, zobaczymy jak poradzi sobie z chłodzeniem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróż kilkaset kilometrów, cztery dorosłe osoby, wszyscy pomieszczeni, bagażnik wystarczający, jest jedno ale, moim zdaniem fotele są po prostu mało wygodne i jest to drugi poważny problem tego auta, właściwie brak jakiegokolwiek trzymania bocznego, fotele są płytkie i często wybrać sobie naprawdę wygodną pozycję. Zmiana foteli skutkowała by maksymalną oceną, niestety tutaj inżynierowie Hyundaia zdecydowanie zawiedli.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta jest rewelacyjne, nie spodziewałem się tak dobrze wyciszonego auta. Auto na postoju jest praktycznie niesłyszalne, przy prędkości obrotowej 3000-3500 obrotów na minutę, do kabiny również docierają nieliczne dźwięki, BMW E60 dużo gorzej wyciszone.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis raz w roku lub co 15 tysięcy km, moim zdaniem bardzo dobra opcja, nie ufam tzw. longlife service. Koszty serwisu ASO nie przekraczają kilkuset złotych, tak więc tragedii nie ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za wyposażenie, które Hyundai oferuje w tych pieniądzach u konkurencji trzeba doliczyć +10-15 tysięcy, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? Czy logo VW na masce jest warte dopłaty tak wysokich kwot? Uważam, że nie! Jakość wykończenia oraz lista wyposażenia w Hyundaiu naprawdę na najwyższym poziomie!( Jak na tą klasę pojazdu oczywiście.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Elantra VI Sedan