Zawieszenie
: Zawieszenie idealne na polskie drogi. Tam gdzie nie zawsze jest równo tym samochodem jeździ się wygodnie
5,0
Całokształt
Chciałem kupić SUVa , po kilku jazdach testowych różnymi autami wybrałem Elantrę. WyCiekawe auto , ładny wygląd , wygodne , przyjemnie się nim jeździ. Jedyna wada to mała popularność w Polsce.
Wrażenia
5,0
Silnik
1,6 wystarczający do spokojnej jazdy 130-140 km/h . Szybciej też da radę ale w aucie z miękko zestrojonym zawieszeniem szybsza jazda jest nieprzyjemna.
5,0
Skrzynia biegów
Super, biegi wchodzą idealnie .
5,0
Układ jezdny
Auto które które ma dawać przyjemność z jazdy , niekoniecznie przyjemność z prowadzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
bez zarzutu
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybkie odszranianie szyb , szybko sie nagrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na segment C rewelacja , bliżej mu do i40 niż i30 . Dużo miejsca z przodu i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Ciche , silnika prawie nie słychać do 3000 tys obrotów . Przy wyższych obrotach buczy już mniej przyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niewiadoma. Ogólnie auto proste w konstrukcji , silnik bez turbiny łatwy w naprawach , zawieszenie MacPherson i belka skrętna. Normalnie koszty powinny być niewielkie w porównaniu z konstrukcjami bardziej skomplikowanymi. Jednak z powodu na małą popularność może być problem z dostępem do tańszych części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie komfortowe auto. Według mnie stosunek jakości do ceny rewelacyjny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niewiadoma. Silniki podobno trwałe , stosowane wcześniej w i30 , podobno wrażliwe na jakość oleju. Reszta zobaczymy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na zdrowy rozum im miej skomplikowane auto to powinno być mniej awaryjne , jak proste w budowie to co ma się psuć . Jak będzie zobaczymy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 128KM 94kW
[l/100km]