Inne
: Cisza w kabinie, działanie automatu, ergonomia wnętrza, spalanie.
5,0
Całokształt
W 2014 roku kupiłem nową Elantrę wersja Comfort po lifcie. Jeździłem nią prawie dwa lata. Byłem z niej bardzo zadowolony. Auto przestronne, komfortowe, z dobrym i oszczędnym silnikiem, dobrze wyposażone. Jesienią tego roku postanowiłem, że następny samochód będzie miał automatyczną skrzynię biegów. Ponieważ Hyundai w 2016 roku wprowadził całkowicie nowy model Elantry, bez chwili wahania zamówiłem takie auto z automatem w wersji Comfort. Chcę podzielić się swoimi uwagami, które być może ułatwią niektórym podjęć decyzję co do zakupu Elantry. O wyglądzie nie będę pisał, bo każdemu może się podobać co innego. Pierwsza zauważalna różnica pomiędzy starą a nową Elantrą to zdecydowanie jest ciszej w kabinie, karoseria jest sztywniejsza /chwali się tym producent w folderze reklamowym/, a zawieszenie lepiej wybiera nierówności i lepiej się zachowuje przy nagłej zmianie kierunku jazdy. Nigdy wcześniej nie jeździłem autem z automatyczną skrzynią biegów. Po tygodniu jazdy zapomniałem co to manualna skrzynia. Jazda z automatem to duża frajda. Silnik 1,6 benzyna daje radę. Nie ma najmniejszych problemów z przyspieszaniem i wyprzedzaniem. W mieście jeżdżąc na krótkich odcinkach spala 10 l/100km /komputer pokładowy bardzo precyzyjnie pokazuje rzeczywiste spalanie/. Jakie było moje zaskoczenie gdy zatankowałem bak do pełna, zabrałem trzech pasażerów, przejechałem zgodnie z przepisami drogowymi /prędkość/ 400 km i zatankowałem auto ponownie. Tak jak wskazał komputer, spalanie wyniosło 5,7 l/100 km. Muszę dodać, że nie mam tzw. "ciężkiej nogi" i staram się przyspieszać łagodnie. Auto ma fajne radio z intuicyjną obsługą i współpracujące z kamerą cofania. Automatyczna klimatyzacja jak i ogrzewanie działają bardzo sprawnie. Fajną opcją, którą posiadam są podgrzewane przednie fotele /rzadko korzystam/ oraz podgrzewana kierownica /często korzystam/. Wspomnę jeszcze o układzie kierowniczym. Pracuje lekko i precyzyjnie. Hamulce, to prawdziwe żyletki. Przesiadając się z innych modeli trzeba się do nich przyzwyczaić. Inaczej leci się na szybę przez pierwsze dni jazdy nową Elantrą. Podsumowując nowy model Hyundaia Elantry jest autem dużo lepszym w porównaniu z poprzednikiem. Jazda nim przynosi wiele satysfakcji, zwłaszcza z automatyczną skrzynią biegów. Z czystym sumieniem mogę ten model polecić każdemu, kto lubi wygodne, ładne, dobrze wyposażone auto, z długą gwarancją w rozsądnej cenie.
Wojtek
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, z wystarczającą mocą.
5,0
Skrzynia biegów
Automat pracuje szybko, bez szarpań płynnie zmienia biegi.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie nawet przy pełnym obciążeniu. Dobrze tłumi nierówności. jest lepsze niż w poprzedniej wersji.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu tak jak w poprzedniej wersji ograniczona. Nie ma to zbyt dużego wpływu na prowadzenie bo jest fabryczna kamera cofania i fabryczne czujniki pakownia.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką i obsługa jest intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa wydajnie i mam wrażenie, że szybciej jest ciepło w kabinie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej niż potrzeba do wygodnej podróży w 4 osoby.
5,0
Wyciszenie
Zdecydowanie auto jest lepiej wyciszone w porównaniu do poprzedniego modelu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogę powiedzieć tylko o spalaniu bo auto ma 1000 km przejechanych. W samym mieście jeżdżąc na krótkich odcinkach 10 l/100km. Na trasie poniżej 6 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poprzednim modelem jeździłem prawie dwa lata bez żadnych awarii. Mam nadzieję, że teraz będzie tak samo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 128KM 94kW
[l/100km]