Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VI Sedan Facelifting
Bartolini,
4 lata temu
Silnik 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
1 000 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Słabo działające automatyczne wycieraczki
5,0
Całokształt
Optymalne auto rodzinne. Niebanalny design. Bardzo dużo miejsca w kabinie i pojemny bagażnik. Auto ma na wyposażeniu dokładnie to czego potrzeba. Jak na wolnossące 130km stosunkowo małe zużycie paliwa. Przebieg po pół roku 15000 km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Prosta konstrukcja MPI. W mieście szybko osiąga temperaturę i jest bardzo cichy. Nie bierze oleju. Wymaga obrotów przy wyprzedzaniu. Producent ustawił dość niski poziom wolnych obrotów (pewnie ze względu na emisję spalin) i czasami trochę nieprzyjemnie drga. Komputer zaniża zużycie paliwa o około 10%.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna jest dość szybka jak na hydrokinetyk. Stara się utrzymywać niskie obroty, co sprzyja niskiemu zużyciu paliwa i niskiemu poziomowi hałasu w kabinie. Ale wymaga przyzwyczajenia, potrzebuje trochę czasu żeby się rozbujać przy wyprzedzaniu. Dopłata do automatu to bodajże 4500PLN czyli conajmiej połowa tego co u konkurencji.
4,0
Układ jezdny
Dość sztywne, ale bardzo dobrze i cicho tłumi nierówności. Dobijanie praktycznie się nie zdarza. Przy prędkościach rzędu 120~130km/h i podmuchach wiatru auto potrafi myszkować.
5,0
Karoseria
Dzięki temu że od początku było projektowane jako sedan, nie wyglądna jak hatchback z doczepionym bagażnikiem. Szyby boczne nie pochylają się do środka pojazdu, co daje wrażenie dużej przestrzeni w kabinie, ale z drugiej strony najpewniej zwiększają wrażliwość na podmuchy wiatru.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo duże lusterka boczne. Kamera cofania chyba we wszystkich wersjach. Szkoda że w wersji style nie ma czujników parkowania z przodu. Widoczność zmiejszają mocno pochylone słupki A - trzeba bardzo uważać na pieszych. Automatyczne wycieraczki działają beznadziejnie - powierzchnia czyjnika deszczu jest tak mała, że można mieć całą szybę w kroplach wody, a automatyka nie reaguje.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski na swoim miejscu. Ekran radia jest wystarczająco duży i dobrze reaguje na dotyk. Fotele nie mają co prawda regulowanego podparcia lędźwiowego, ale dość dobrze trzymają plecy i nie odczuwam dyskomfortu, nawet po dłuższych trasach. Wnętrze jest plastikowe, ale wszędzie, gdzie potrzeba jest miękka wyściółka. Z minusów można wymienić zawiasy bagażnika wchodzące w przestrzeń bagażową i brak otworu do bagażnika po otwarciu tylnego podłokietnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, nadmuchy na tylną kanapę. Skutecznie działający system odraszania przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu, dużo miejsca z tyłu na nogi. Na tylnej kanapie osoby o wzroście około 1.85 i więcej będą dotykały głową podsufitki. Tunel środkowy jest ale bardzo niski.
5,0
Wyciszenie
Jak na auto tej klasy bardzo dobre wyciszenie. Przy prędkościach powyżej 120km hałas jest odczuwalny, ale nie uciążliwy czy męczący.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Producent nie "pogrywa" z nami tak, że wybierając kolejne chciane akcesoria i funkcje na koniec zawsze lądujemy w jednej z najwyższych wersji wyposażenia, albo musimy wykupić ileśtam różnych pakietów - sporo przekraczając budżet. Myślę, że jest to konsekwencja tego, że jednym z głównych rynków jest USA. Jego odpowiedniki: skoda octavia i toyota corolla w porównywalnych wersjach wyposażenia i z automatyczną skrzynią biegów będą sporo droższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek po 15 tysiącach kilometrów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek po 15 tysiącach kilometrów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
[l/100km]