Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VI Sedan Facelifting
Sławomir Karsznia,
5 lat temu
Silnik 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
9 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Szukając nowego samochodu postanowiłem pozostać przy "koreańczykach" i nie żałuję. Po KIA Carens z 2015r (również bardzo fajny rodzinny samochód) zapadła decyzja o kupnie sedana, tak aby komfortowo pojeździć po autostradach, których jest coraz więcej. Zakupiłem więc Elantrę 1,6 aut. w wersji STYLE w pięknym kolorze metalik grey. No cóż samochód nietuzinkowy, których łączy wiele cech ważnych dla mnie, a mianowicie: 1. komfort, 2. wyciszenie, 3. prosty konstrukcyjnie, a tym samym można założyć trwały silnik, który dodatkowo mało pali, 4. hydrokinetyczna, czyli też trwała automatyczna skrzynia biegów, 5. duża ilość miejsca wystarczająca dla czteroosobowej rodziny, 6. bardzo ładny wygląd, szczególnie po lifcie, 7. bardzo dobra cena, za dobrze wyposażoną wersję, 8. dość dobre i komfortowe siedzenia (co nie jest oczywiste w tej klasie), 9. skuteczne światła LED.
Czego brakuje: 1. większej mocy, 2. zastosowane do wykończenia wnętrza tworzywa mogły być lepszej jakości, chociaż ich spasowanie i montaż jest bardzo dobry.
Dlaczego Elantra i dlaczego piszę o prostym konstrukcyjnie samochodzie: jest to pokłosie zakupu w 2009r nowej skody SUPERB 1,8 TSI DSG. Myślę, że dla wielu osób to wiele wyjaśnia, ale jak ktoś nie słyszał o tym "super wynalazku" to proszę sobie wyobrazić, że awaryjność była na takim poziomie, że dwuletnim samochodem i z przebiegiem 50 tys km było strach jeździć w trasy (chodzi o najważniejsze zespoły w samochodzie, czyli silnik, który palił 1l oleju na 1500 km oraz wchodzącą permanentnie w tryb awaryjny skrzynię biegów). NIGDY WIĘCEJ Z TEJ GRUPY SAMOCHODU.
Podsumowując: nowa Elantra to bardzo przyzwoity samochód klasy kompakt, który spełnia oczekiwania rodzinnego samochodu do spokojnej i komfortowej jazdy. Nie dziwię się, że ma tak wysokie oceny. Proszę wziąć pod uwagę, że powyższą ocenę piszę jako 48 latek, który ma już inne oczekiwania od samochodu (jak najdalsze od doznań sportowych).
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo cichy, równo pracujący silnik. W połączeniu z automatem chodzi płynnie. Trudno go porównać do silników z turbo, ale myślę, że koncerny nie powinny rezygnować z takich silników. Moim zdaniem w mieście lepsze rozwiązanie niż silnik z turbo.
5,0
Skrzynia biegów
Kolejny automat, mam nadzieję, że tym razem będzie trwały. Zauważyłem, że jazda automatem generalnie uspokaja w mieście, jest jakby mniej tendencji do nerwowego zachowania.
4,0
Układ jezdny
Proste zawieszenie z belką skrętną, ale nastawione na komfort. Nawet przy dużych prędkościach autostradowych dobrze trzyma się drogi, nie zauważyłem tendencji do "myszkowania" może dlatego, że w mojej wersji z tyłu znajduje się mini dyfuzor.
5,0
Karoseria
Praktyczna a zarazem bardzo ładna, chyba po lifcie konstruktorzy zapatrzyli się w Lexusa
Komfort
4,0
Widoczność
Wiadomo sedan. Ale muszę przyznać, że do przodu dużo lepiej niż w Carensie, w którym przednie , grube słupki przysłaniały w dużym stopniu widoczność. W parkowaniu pomaga fabryczna kamera i czujniki z tyłu oraz z przodu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. W wersji po lifcie bardzo fajne sterowanie multimediami oraz możliwość podłączenia komórki, a tym samym nawigacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. W mojej wersji nadmuch powietrza na tylne siedzenia - bardzo przydatny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba jeden z większych rozstawów osi 270cm w swojej klasie, co przekłada się na dużą ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Ja mam 180cm wzrostu i dla mnie super.
5,0
Wyciszenie
Jak na klasę kompakt bardzo dobrze wyciszony samochód. Na autostradzie przy 150 km/h spokojnie można rozmawiać. Chyba największym źródłem hałasu przy tych prędkościach są fabryczne opony Kuhmo, ale nie będę ich teraz wymieniał bo poza tym spisują się dobrze. W mieście i na trasach międzymiastowych super cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z uwagi, że samochód nowy, jedynie o czym mogę napisać to zużycie paliwa: 1. miasto - 8,5, 2. trasa do 110 - 6, 3. autostrada 130 - 7, 140 -7,6
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
[l/100km]