Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra V Sedan

Andrzej My, 2 lata temu
Silnik 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Unikalna sylwetka, która może się podobać.
Silnik : Prosty i dobry. Ma dwa oblicza - dla spokojnych kierowców niskie obroty, a na wysokich obrotach - rakieta.
5,0
Całokształt
Ten samochód to spełnienie moich motoryzacyjnych marzeń - ładny, prosty w obsłudze, godny zaufania. Ma swoje wady o których poniżej, jednakże zalety które również opiszę, powodują że te drobne niedociągnięcia przestają mieć znaczenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodny 1,6 bez turbiny, łopatologiczna konstrukcja. Kultura pracy na wysokim poziomie. Łańcuch rozrządu, gazowalny. Przy obrotach do 3000 - niezbyt szybki. Powyżej 3000 - rakieta.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi bardzo dobrze, optymalna prędkość to 90-100km/h na 6 biegu - około 2000 obrotów. Na autostrady nie jest to opcja idealna, ale na drogach krajowych sprawuje się wyśmienicie.
4,0
Układ jezdny
Do prędkości 120km/h jest stabilny i pewny w prowadzeniu, powyżej mogą być już odczuwalne podmuchy wiatru.
4,0
Karoseria
Na razie nie gnije, zobaczymy co będzie za kilka lat.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest ok, chociaż słupki przednie mogłyby być węższe. Do tyłu - może być.
3,0
Ergonomia
Niestety muszę odjąć dwie gwiazdki - z uwagi na otwieranie bagażnika z kluczyka lub wajchą pod fotelem kierowcy - brak guziczka na klapie. Składanie tylnych foteli odbywa się za pomocą wichajstrów w bagażniku - również niezbyt dobre rozwiązanie. Brak uchwytu na klapie bagażnika - zamykając chwyta się za brudną blachę i brudzi się palce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten segment - jest genialnie. Do auta wejdą 4 pełnowymiarowe dorosłe osoby. Na tylnej kanapie na wysokość - jest dogodne miejsce dla osób o wzroście do 185cm. Bagażnik ma bardzo dobry, przemyślany kształt - w tylnej części (od strony zderzaka) jest bardzo szeroki, ale drobnym minusem jest to, że do wewnątrz wchodzą teleskopy, które zabierają odrobinę przestrzeni.
5,0
Wyciszenie
Silnik na postoju jest niesłyszalny - muszę patrzeć na obrotomierz czy nie zgasł. Na obrotach do 2tys. i przy prędkościach do około 100km/h - jest cicho. Nieprzyjemnie głośno może się robić około 140km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko mi się wypowiedzieć, na razie lałem tylko benzynę i olej. Części z tego co wiem - nie są zbyt drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunkowo niedrogie (jak na dzisiejsze ceny) auto. Polecam konserwatywnym kierowcom, którzy cenią sobie niezawodność i prostotę, bez zbędnych bajerów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko gra.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Elantra V Sedan