Kawał samochodu za dobrą cenę. Z góry trzeba powiedzieć, że to amerykański odpowiednik skody fabii. Tani samochód do wożenia się z punktu A do punktu B. Jeśli nie oczekujesz od samochodu cudów tylko potrzebujesz wygodnego i ekonomicznego środka transportu to będzie to strzał w dziesiątkę. Jeśli trafisz wersję STYLE to nawet tylna kanapa jest podgrzewana :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Niby zwykły 1.6 ale jak mu się przyjrzeć to dość zaawansowany technicznie. Dzięki zmiennym wzniosom zaworów jest bardzo elastyczny jak na jednostkę wolnossącą. Ważne aby stosować oryginalny filtr oleju. Zamienniki często nie posiadają zaworu zwrotnego a ten układ tego wymaga. Również ze względu na sposób pracy magistrali olejowej oraz dla dobra nastawników faz oraz napinacza rozrządu warto zmieniać olej max co 10 tkm.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi bardzo sympatycznie. Biegi wskakują bezproblemowo. Niestety sprzęgło fabryczne jest słabej jakości. Niedługo czeka mnie wymiana. koszt 400-500 pln za komplet renomowanego producenta.
3,0
Układ jezdny
Jest miękko. Fabryczne amortyzatory, szczególnie tył, są słabe. Auto potrafi myszkować i podskakiwać na nierównościach. Zdecydowana poprawa po wymienianie na amory Bilstein. Poza tym wymieniłem sworznie przód oraz łączniki stabilizatora. Ceny części bardzo przystępne. Jest bardzo skrętny, prawie jak stary mercedes. Wymieniłem tarcze i klocki na EBC (pasuje od velostera). Auto staje w miejscu.
5,0
Karoseria
Jest nieźle. Korozji brak, mimo wszystko w przyszłym roku planuje zrobić pełne zabezpieczenie antykorozyjne. Wszystko jest lekkie. to jedyne auto jakie znam, gdzie drzwi zatrzaskują się tak lekko. Bagażnik nie ma przycisku do otwierania w klapie (albo kluczyk albo wajcha w środku.
Komfort
3,0
Widoczność
Średnio. Dobrze, że są duże lusterka i czujnik cofania. Przednie słupki potrafią "zniknąć" pieszego na przejściu z pola widzenia.
4,0
Ergonomia
Generalnie jak u Japończyków. Wszystko na swoim miejscu. Nieco za mały zakres regulacji kolumny kierowniczej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
No tu jest świetnie. u mnie jest klimatyzacja automatyczna z czymś tam co wykrywa parę na szybie. O dziwo działa to znakomicie chyba, że zapomnisz regularnie wymieniać filtr. Ogrzewanie też dział błyskawicznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu jest rewelacyjnie. Mam 190 cm i generalnie jestem duży a mieszczę się sam za sobą bez żadnego problemu. Z tyłu głową sufitu nie dotykam. Bagażnik jest spory. Ma wnikające zawiasy, ale mi one nie przeszkadzają. drzwi otwierają się szeroką , z wsiadaniem nie ma problemu.
3,0
Wyciszenie
Tu jest tak sobie. Silnika nie słychać ale opony już tak. Wymiana na Dunlop znacząco pomogła. Fabryczne hankook wymęczyły mnie przez 5 sezonów strasznie. Jak na econocar jest nieźle, jednak można to zrobić zdecydowanie lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Komplet amortyzatorów z osłonami, gumami itp. kosztował 900 zł za przód i tył (Bilstein), sworznie TRW po 30 zł, łącznik po 40 zł. Oryginalny filtr oleju 25 zł, filtr powietrza 35 zł. Oleju wchodzi 3.3 litra. wszystko jest tak skonstruowane, że wymianę oleju można z powodzeniem zrobić bez podnoszenia auta.
komplet tarcz i klocków EBC około 1000 pln. TRW można kupić za połowę tej kwoty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z mojego punktu widzenia to bardzo dobry samochód. Idealnie wpasowuje się w moje potrzeby.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Amortyzatory.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W mojej ocenie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
[l/100km]