Silnik
: Dobry stosunek dynamiki do spalania przy braku turbiny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: System kładzenia oparć tylnych foteli
4,0
Całokształt
Bardzo ładny, wygodny i przestronny samochód bez większych bajerów, ale za to z prostym i odpowiedniej mocy silnikiem benzynowym bez drogiego osprzętu, sensownym spalaniem przy normalnej jeździe, w miarę dobrym prześwitem, dzięki czemu nawet na nierównej drodze poza asfaltem nie ma tragedii, krótko mówiąc dobrze zestrojony kompromis. Solidna czwórka. O wadach będzie poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nieskomplikowana budowa, niezła ultura pracy, brak drogich i psujących się dodatków, w miarę elastyczny, przy odpowiednim dobraniu przełożeń da się nim jechać nawet całkiem dynamicznie.
4,0
Skrzynia biegów
Poprawna, biegi wchodzą łatwo, nie ma zgrzytów. 6tka umożliwia spore oszczędności na paliwie na trasie, choć jest coś za coś, czyli brak mocy na górnych biegach, konieczna redukcja na 4 do efektywnego przyspieszania. Myślę, że optymalna byłaby tu wersja amerykańska z 1,8 litra 148 KM i automatem.
4,0
Układ jezdny
Jest nieźle, choć jak dla mnie wspomaganie jest zbyt czułe i muszę uważać na autostradzie, żeby gdzieś nie odbić za bardzo. Czasem mi nieco myszkuje na mniej równej drodze, czasem dupka chce uciekać, trochę bym to usztywnił, ale ogólnie nie jest źle.
5,0
Karoseria
Auto ma piękną linię, jeden z najładniejszych sedanów na rynku, a tył ma wręcz idealny. Wiadomo, że sedan jest mniej praktyczny od hatchbacka czy kombi, ale za to ładniejszy.
Komfort
4,0
Widoczność
Lepiej niż się spodziewałem przesiadając z SUVa o dużych oknach. Do tyłu oczywiście słabo, myślę o czujnikach parkowania, albo zmienię cały panel na ekran dotykowy i kamerka cofania.
4,0
Ergonomia
Z pozycji kierowcy jest poprawnie, wszystko w zasięgu, czytelne, intuicyjne, choć w mojej bieda wersji GLS brak mi regulacji podłokietnika, elektrycznie składanych lusterek, przycisku start. Nie podoba mi się też wymyślny system cięgieł w bagażniku do odblokowywania oparć tylnych foteli. Ten mechanizm się łatwo zużywa i jest mało wygodny generalnie. Kluczyk nie otwiera drzwi, ani klapy bagażnika, która nie ma też przycisku, otworzyć auto i bagażnik można tylko przyciskiem na pilocie lub wewnątrz auta. Wymiana żarówki świateł mijania wymagająca wyjęcia klosza to jednak absurd. Mozna to było lepiej zrobić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Elegancko, bez żadnych problemów chłodzi i grzeje. Jedyne zastrzeżenie mam do szybkości odparowywania tylnej szyby, przewody mogłyby ją szybciej rozgrzewać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja, miejsca jest tyle, co w klasie premium, z przodu przestronnie, z tyłu też naprawdę komfortowo dla 2 osób. Fotele w miarę wygodne, choć nie jest to oczywiście Volvo. Z racji wykonywanej pracy, czyli wożenia czasami klientów z tyłu, było to jednym z głównych kryteriów wyboru i nie jestem zawiedziony.
4,0
Wyciszenie
Jest nienajgorzej, choć tu akurat widać, a właściwie słychać, że mimo ładnej sylwetki i ilości miejsca w kabinie, to nie jest klasa premium. Szumi tu i tam, słychać opony, ale silnik jest w miarę cichy, może poza jazdą na wysokich obrotach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie wszystko ok, mam nadzieję, że nie będzie się psuć nic istotnego. Spalanie dobre, ubezpieczenie dość niskie, ceny części wydają się znośne. Zobaczymy, 5 na zachętę, hehe
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupowałem używkę 7 letnią, cena w miarę rozsądna. Choć wolałbym mieć bogatszą wersję wyposażenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
małe problemy z cięgłami od tylnych foteli i coś tam jeszcze z dupereli było, ale ogólnie bez zastrzeżeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic i tak ma zostać, znowu 5 na zachętę. Obym nie musiał korygować z czasem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
[l/100km]