Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra V Sedan

Kamil, 6 lat temu
Silnik 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Dość słabe seryjne hamulce.
5,0
Całokształt
Całokształt na piątkę. Auto niezawodne. Użytkowane przez mnie od pięciu lat. Serwisowane. Przejechane na dziś (08.06.2018 r.) ok 77 tys km. Używane we Wrocławiu. Wiele tras mamy za sobą, m.in. Chorwację i kilka razy w roku Polskie morze jak i góry. Spalanie rewelacyjne. W mieście (Wrocław) latem ok 8 l/100, zimą bliżej 9 l/100. W trasie ok 7 l/100, choć można zejść nawet poniżej 6 l/100. Żadnych usterek i nic nie zapowiada aby takie nastąpiły. Lać i wymieniać oleje i filtry. Części tanie, choć te konkretnie pod ten model, co dotyczy zwłaszcza el. nadwozia jak i wnętrza, stosunkowo trudno dostępne. Wiele części pasuje od I30 lub KIA Ceed. Niedługo przesiądę się na nowszą Elkę. ASO zawalone robotą, terminy na ok 3 tyg. wcześniej, co chyba świadczy o dużym popycie na samochody tej marki. Obsługa też jest prosta, bo wszystko jest prostej konstrukcji. Dostęp do wielu rzeczy jest swobodny i nieskrępowany.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, ekonomiczny i w istocie dynamiczny jak na te parametry. Nie jest to demon prędkości, aczkolwiek przy takim silniku i takiej masie pojazdu jego dynamika jest naprawdę zadowalająca. Silnik potrzebuje do wyprzedzania niższych przełożeń i wyższych obrotów, ale naprawdę daje radę. Spalanie nie wzrasta drastycznie.
5,0
Skrzynia biegów
Dość precyzyjna. Jedyną niedogodnością jest ślizgające się sprzęgło, gdy to nie jest rozgrzane. Jest to niestety specyfika wszystkich Hyundai, w szczególności tych mniejszych.
5,0
Układ jezdny
Dość precyzyjny, przekazujący jezdnię na kierownice. Zbyt luźny na nierównościach.
4,0
Karoseria
Delikatny lakier, podatny na uszkodzenia, zarysowania. Miękka blacha.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dziwna przypadłość, bo automatyczna klimatyzacja nie trzyma danej temperatury. Tytułem przykładu mogę podać sytuację zimą, w której ustawiam ogrzewanie np. na 26 stopni, leci ciepło i nagle odczuwalny spadek temperatury zaczyna lecieć zimne powietrze. Zwiększenie temperatury do maksymalnej choćby na sekundę i powrót do wcześniejszej rozwiązuje problem. W trasie może zdarzyć się taka konieczność kilka razy. Mam tak od nowości. Nie zgłaszałem tego, bo problem pojawia się w trasie a ASO nie jest w stanie tego zweryfikować. Nie chciałem też aby rozwalali mi pół samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Elantra V Sedan