Silnik
: Hyundai pokazuje drogę motoryzacyjnym gigantom że można zrobić dobry prosty konstrukcyjnie ,cichy ,oszczędny i trwały silnik. Toyota i Mazda już zaczęły iść tą drogą.Tak trzymać HYUNDAI
5,0
Całokształt
Stylistyka która jakby wyprzedzała czas,całość montażu bardzo dobra, przydałoby się trochę więcej miękkich materiałów w środku.Bezcenna rzecz patrzeć jak jadąc ogląda się za tobą rzesza przechodniów, bardzo to miłe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik praktycznie bezobsługowy za sprawą łańcuszka rozrządu,cichy i do tego bardzo oszczędny, praktycznie dane dotyczące zużycia paliwa pokrywają się z rzeczywistością, a to już rzadkość wśród producentów.
5,0
Skrzynia biegów
działa bardzo dobrze i cicho krótki skok przełożeń.
4,0
Układ jezdny
Zestrojony dosyć sztywno, na nierównych drogach potrafi delikatnie zmieniać tor jazdy, ale za to na gładkich nawierzchniach prowadzi się bardzo dobrze, przy dużych prędkościach ponad autostradowych 180-200 podczas wyprzedzania potrafi delikatnie zmieniać tor jazdy.Być może przyczyną jest zbyt mała masa pojazdu.
Komfort
4,0
Widoczność
ogólnie komfort ,nie licząc dziurawych dróg uważam za dobry, widoczność również dzięki regulowanej wysokości fotela kierowcy.Minusem uważam system multimedialny{RADIO} a w zasadzie jego brak [radio bez RDS] przeżytek minionej epoki.Musiałem dokupić sam taki kombain ok. 3 tys. zł
4,0
Ergonomia
wszystkie potrzebne do prowadzenia pojazdu przełączniki, dźwignia zmiany biegów znajdują się w zasięgu ręki, można powiedzieć tak trzymać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa sprawnie i szybko tak w zimie jak i w gorące lato dzięki podgrzewanej przedniej szybie. Bardzo szybko osusza w deszczowe i wilgotne dni przednią szybę przełączając się automatycznie- w razie zaparowania. Duuuży plus za jonizator powietrza w kabinie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobra dla pasażerów przednich miejsc jak i tylnej kanapy, dzięki niskiemu tunelowi środkowemu. Szerokość w segmencie wzorowa mogą się uczyć takie marki jak Audi , BMW,Toyota i Mercedes c klasy.
4,0
Wyciszenie
Tutaj jest najgorzej ale żeby nie było tak źle to powiem że tylko przy wysokich prędkościach. Natomiast do 120-140 normalny poziom większości aut, przy jeździe poniżej 90km/h trzeba się przyzwyczaić do tego że silnika praktycznie nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania można powiedzieć tak -zastanawiałem się nad założeniem instalacji gazowej przed kupnem , ale teraz gdy użytkuję go już 3 lata uważam za bezpodstawne moje obawy.Podczas eksploatacji w większości na trasach między miastami ok 8-9km spalanie oscyluje w granicach 6,2 -6,5l/100km. Oprócz przeglądów i płynów do spryskiwaczy , myjni ręcznej żadnych innych wydatków.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam za dobrze skalkulowaną cenę przez koncern Hyundai, wydaje mi się że Hyundai zbyt mało reklamuje w Polsce swoje wyroby. Nadmienię że ELANTRA w roku 2012 zdobyła w USA tytuł CAR OFF THE JAR w Polsce nie było tego słychać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez okres 3 lat eksploatacji wymieniłem w ramach reklamacji w serwisie ogranicznik tylnych lewych drzwi i nic po za tym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i oby tak dalej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
[l/100km]