Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra V Sedan

Janusz, 9 lat temu
Silnik 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód bardzo ładny i przyciągający wzrok przechodniów, co do jego całokształtu nie jest on na pewno idealny ma swoje minusy jak dla mnie m.in. za twarde plastiki na drzwiach, trzeszczące uszczelki drzwi, brak funkcji RDS w fabrycznym radiu czy słabe prowadzenie przy nierównościach i wyższych prędkościach. Do wszystkiego można się oczywiście przyzwyczaić i zaakceptować pewne niedociągnięcia a wtedy Elantra będzie pozostawiała uśmiech na twarzy kierowcy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to mocna strona Elantry, oczywiście nie jest to demon prędkości i raczej na światłach pierwsi nie będziemy, bo silnik rozkręca się dopiero powyżej 3500 obr./min ale przy dłuższej trasie sprawdza się niezwykle dobrze. Przy spokojnej jeździe w trasie samochód pali 5,5-6,0l./100km. więc jak na silnik benzynowy 1,6l. to rewelacja. Silnik na postoju i do 3000obr./min jest praktycznie niesłyszalny.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko działa bezproblemowo, biegi wchodzą bez "haczeń" a dodatkowy 6 bieg jest przeznaczony raczej tylko na jazdę autostradową.
3,0
Układ jezdny
I to niestety jedna z bolączek Elantry jeśli chodzi o jazdę z prędkościami powyżej 110km/h, auto jest bardzo niespokojne m.in. na podmuchy wiatru wtedy zaczyna "myszkować" a przez nierówności w drodze ma się wrażenie że samochód wypadnie z drogi przez swoje "podskakiwanie". Natomiast plusem jak dla mnie jest komfort tego zawieszania ale przy niższych prędkościach np. w mieście wtedy nie czuć w kabinie i na układzie kierowniczym drobnych nierówności. Tak więc zawieszenie w Elantrze ma dwa oblicza od przyjemnego do niebezpiecznego.
Komfort
3,0
Widoczność
Samochód ma napompowane błotniki i szerokie słupki co nie umożliwia dobrej widoczności, jeśli ktoś ma możliwość wyboru czujników parkowania i kamery to bez wahania polecam, bo bardzo się przydadzą.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Błyskawicznie się nagrzewa i chłodzi równie szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto bardzo przestronne w drugim rzędzie miejsca dla pasażerów i dzieci nie zabraknie.
4,0
Wyciszenie
Silnik bardzo mało słyszalny przy niższych obrotach, aby pozbyć się szumów wydobywających się spod kół trzeba zainwestować w porządne i ciche opony, fabryczne Hankooki nie należą do rewelacyjnych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ok 550zł. za roczny przegląd gwarancyjny wraz z wymianą oleju i filtrów, niskie spalanie i niewysokie ubezpieczenie OC/AC to plasuję Elantrę raczeń w czołówce niedrogich samochód.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak za sedana za 63000zł. z 132KM ekonomicznym i prostym silnikiem benzynowym, dobrym wyposażeniem już w podstawie oraz tanim serwisem to naprawdę super. Dodatkowo 5 letnia gwarancja bez limitu kilometrów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki mogą irytować ale są raczej łatwe do usunięcia, jak trzeszczące uszczelki w upalne dni (trzeba co jakiś czas przesmarować je wazeliną techniczna lub sprayem silikonowym), trzeszczące elementy plastikowe na drzwiach i desce czy lekko opadające samoczynnie tylne szyby (przy 'korbotronikach') to nie tragedia ale takie "usterki" występują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Elantra V Sedan