Witam serdecznie, jestem ogólnie mówiąc zadowolonym użytkownikiem Elantry, którą posiadam od roku. Jeżdżę nią od nowości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest zdecydowanie bardzo miłym zaskoczeniem.
5,0
Skrzynia biegów
Nie sprawia żadnych problemów
4,0
Układ jezdny
Niedawno pojawiło się bicie na kierownicy, miesiąc temu zmienione opony na letnie - koła na pewno wyważone. W serwisie samochód przyjęto, a następnego dnia poinformowano mnie że jest ok i muszę sprawdzić wyważenie kół na początek...serwis hyundaia -bardzo duże zaskoczenie - pełen negatyw.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo komfortowy.
5,0
Ergonomia
Wszystko świetnie przemyślane, jedyna niedogodność związana z ergonomią dotyczy ogrzewania więc szczegółowo opiszę dalej.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest tragicznie. Chodzi o ogrzewanie tylnej szyby i serwis, który twierdzi że nie ma problemu. Każdemu kupującemu zalecam pewien test. Wsiąść na jeździe testowej Hyundaiem Elantrą z mokrą szmatą, rzucenie jej na podłogę, żeby zaczęła parować i włączenie ogrzewania (26 st) na podłogę. Szmata zacznie parować i zaparują szyby, w tym oczywiście tylna. Wtedy włączamy ogrzewanie tylnej szyby. Jeśli wszystkie paski działają - jest ok. Jeśli dolne i górne nie grzeją to trzeba się zastanowić czy będziemy chcieli to znosić w przyszłości. Hyundai Polska musi się natomiast zastanowić czy naprawi mi tą usterkę czy mam dalej o tym pisać...wszędzie gdzie się da. Jeśli będzie trzeba rozpropaguję sprawę w stanach na tamtejszych forach, podobno to najlepiej sprzedający się samochód w USA.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Perfekcyjne
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przesiadce z poprzedniego samochodu, który był smokiem na paliwo, wielka radość.
4,0
Stosunek jakość/cena
Warty tych pieniędzy, ale gwarancja 5 letnia skazująca mnie na przypadkowych ludzi w serwisach to nieporozumienie. Czy jest w Polsce choć jeden serwis posiadający pełną dokumentację elektryczną w której będzie schemat połączeń ogrzewania tylnej szyby? Gdybać, że niektóre paski to antena radia, a nie paski podgrzewające może pan Czesio u mnie pod blokiem, który nie skończył podstawówki, a nie kierownik serwisu!
Podsumowując samochód super, usterki zdarzają się w najdroższych i od tego jest serwis żeby nie polować tylko na fakturki, ale naprawiać też w ramach gwarancji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki - lekkie bicie kierownicy oraz ogrzewania tylnej szyby. Największą usterką jest serwis. Na przeglądzie przy 15000 olano podgrzewanie tylnej szyby, stwierdzono - moja wina, przerwany obwód , "Pewnie pan za mocno tarł, najlepiej pan zrobi naprawiając to prywatnie". Uparłem się i przy 21000 pojechałem znów do innego serwisu, a tam mi powiedziano, że usterki nie zidentyfikowano, więc poprosiłem to na piśmie. Do wglądu HYUNDAI MOTOR POLAND SP. Z O.O.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważną usterką jest serwis rodem z Polmozbytu. Zadaję zatem pytanie jak wygląda kwestia okresowego szkolenia pracowników Hyundai.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
[l/100km]